logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۲۶۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
‌مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

دولت هیچ حمایتی از هئیت‌های مذهبی زنجان نمی‌کند

دولت-هیچ-حمایتی-از-هئیت‌های-مذهبی-زنجان-نمی‌کند
‌مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: تا کنون دولت هیچ حمایتی از هئیت‌های مذهبی زنجان نکرده است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام سعید احمدی امروز در جلسه قرارگاه کرونای استان زنجان، اظهار داشت: در همه شهرستان‌ها جلسات توجیهی برای ائمه جماعت، روحانیون مستقر، ذاکرین، مداحان و مسئولین هئیت‌های مذهبی در خصوص برنامه های ماه محرم برگزار شده است.

وی ادامه داد: از هئیت‌های مذهبی استان زنجان هیچ حمایتی از سوی دولت و استانداری نشده و بسیاری از این هئیت‌ها متحمل برخی هزینه‌ها شده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع پیک کرونا و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید جریانی از سوی رسانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط آغاز شود تا میزان رعایت پروتکل‌ها افزایش یافته و جلسات توجیهی در این زمینه برگزار شود.

‌مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان برضرورت حمایت از هئیت های مذهبی تاکید کرد و گفت: باید نسبت به گذشته مسئولان و رسانه‌ها بیشتر در زمینه اقناع سازی اقدام کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در ادامه این جلسه با اشاره به ادامه واکسیناسیون گروه‌های هدف، گفت: برای تزریق واکسن در مراکز تجمیعی زحمات بسیاری کشیده می‌شود.

محمد رضا صائینی با بیان اینکه برخی تبلیغات منفی در خصوص واکسن ذهنیت مردم را خدشه‌دار می‌کند، افزود: چنین تبلیغاتی در حالی انجام می‌شود که واکسن موجب کاهش تعداد مرگ و میر می‌شود.

وی برضرورت فرهنگ سازی در زمینه واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: مسئولان فرهنگی، رسانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط نقش تاثیرگذاری در این زمینه دارند.

این مسئول با اشاره به پوشش 80 درصدی گروه سنی 80 سال و بالاتر در استان زنجان، افزود: 83 درصد گروه سنی 75 تا 79 سال نیز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر 86 درصد گروه سنی 70 تا 74 سال و 85 درصد گروه سنی 65 تا 69 سال واکسینه شده و گروه‌های سنی 60 تا 64 سال 77 درصد و 55 تا 59 سال نیز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

صائینی ادامه داد: تا کنون 232 هزار و 46 دوز واکسن در استان زنجان تزریق شده که بیش از 183 هزار دوز مربوط به نوبت اول است.

وی گفت: همچنین 48 هزار دوز واکسن نیز در دوز دوم در استان زنجان به گروه‌های هدف تزریق شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر