logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۲۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
زاکانی در گفت‌وگو با موج رسا:

سند 2030 یک انسان غربی به بن بست رسیده را تحویل جامعه اسلامی می‌دهد/ تبعات سنگین اسناد محرمانه دولت بعدها مشخص می‌شود

سند-2030-یک-انسان-غربی-به-بن-بست-رسیده-را-تحویل-جامعه-اسلامی-می‌دهد-تبعات-سنگین-اسناد-محرمانه-دولت-بعدها-مشخص-می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به سند 2030 گفت: سند 2030 یک انسان غربی به بن بست رسیده را تحویل جامعه اسلامی می‌دهد.

 علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به سند 2030 اظهار کرد: منطقی که امروز لیبرال سرمایه‌داری بر آن استوار است با چارچوب و منطقی که اسلام بر آن استوار بوده و شاکله اسلام را شکل می‌دهد در ضدیت قرار دارد.

وی افزود: وقتی دقت می‌کنیم و می‌بینیم که اسنادی که منطبق بر لیبرال سرمایه‌داری تنظیم می‌شود و خروجی‌ها و نتایج آن را مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم که اساس شاکله جامعه را هدف‌گذاری کرده و بنیان خانواده از یک سو و از طرفی هویت اعتقادی و دینی انسانها را مورد هدف قرار می‌دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تصریح کرد: نرمهایی که سند 2030 به واسطه نوع شرایطی که نظام آموزشی غرب از آن برخوردار است به سایر جوامع دیکته و تحمیل می‌کند بر خلاف نرمهای مورد قبول و پذیرش یک انسان مسلمان در یک جامعه اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه سند 2030 از اساس در مخالفت با نظام تربیتی دینی و اسلامی تنظیم شده است، گفت: روح این سند و موادی که درون آن است مخالف با رشد و تربیت انسان مسلمان بوده و شرایطی را تحمیل می‌کند که ماحصل آن به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

زاکانی با اظهار اینکه قابل پذیرش نیست که ما با نرمهای من درآوردی غربی بخواهیم جامعه خودمان را اداره کنیم، خاطرنشان کرد: اجرای سند 2030 یک انسان غربی که به بن بست رسیده را تحویل جامعه ایرانی و اسلامی می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات برخی مسئولان در مخفیانه پذیرفتن سند 2030 که بدون اطلاع مردم و نهادهای مرتبط بوده است، بیان کرد: انسان تعجب می‌کند که این کارهای از روی چیست؟ آیا از روی ناآگاهی محض است یا اینکه از سر آگاهی اما از باب شیطنت انجام می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم اظهار داشت: به هر حال کسانی که این اسناد را پذیرفته‌اند مسئولانی هستند که با اعتماد مردم تکیه به قدرت زدند و اگر بنا باشد که مردم در جریان کارهایی که اینها انجام می‌دهند نامحرم شمرده شوند، پذیرفتی نخواهد بود.

وی با اشاره به محرمانه‌های دولت یازدهم ابراز کرد: آقایان یک روز با اسناد نفتی خودشان(ipc)، چند روز دیگر با اسناد اقتصادی خود(fatf)، روزی با اسناد فرهنگی یعنی 2030 ، یک روز با اسناد زیست محیطی یعنی تفاهم نامه پاریس و اسناد متعدد دیگر متعهد می‌شوند که این مراودات محرمانه و گاه آشکار آسیب‌هایی دارد که بعدها مشخص می‌شود.

زاکانی تصریح کرد: وقتی تبعات این اسناد سنجیده می‌شود به وضوح مشحص می‌شود که این اسناد تبعات سنگینی برای کشور دارد، این کارها یا از روی جهل و ناآگاهی است که به نظرم چنین چیزی بعید است.

وی با بیان اینکه این اقدامات مسئولان دولتی در پذیرفتن اسناد مختلف از روی آگاهی و از باب شیطنت است، گفت: این مسئولان نمی‌خواهند مردم متوجه کارکرد و قول و تعهداتی که برای کشور ایجاد می‌کنند، بشوند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: به نظرم عزیزانی که این مسیر را طی کردند باید یک تجدید نظری انجام دهند و مردم که مسئولان را امین شمرده و به آنها اعتماد کردند از این اعتماد سوء استفاده نکنند.

زاکانی با تاکید بر اینکه ما در داخل کشور اسنادی همچون تحول بنیادین آموزش و پرورش را داریم، خاطرنشان کرد: با وجود چنین اسنادی در داخل کشور اما این آقایان اعتقادی به اسناد داخلی ندارند و به سراغ نسخه‌های غربی رفته‌اند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر