logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۲۵۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جلسه مدیریت بحران استان زنجان مطرح شد؛

بارش‌های استان زنجان ۴۹ درصد کاهش یافته است

بارش‌های-استان-زنجان-۴۹-درصد-کاهش-یافته-است-
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: ۲۰ روستا در استان زنجان در سیل اخیر دچار مشکل و خسارت شده‌اند.

به گزارش موج رسا; صفی‌الله کرامتی امروز در جلسه اضطراري ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران استان زنجان، اظهارداشت: در زنجان و خدابند و ایجرود ۴ شهرستان و در شهرستان ماهنشان ۶ روستا درگیر حادثه بارش باران و جاری شدن سیل بودند که از این تعداد در ۴ روستا مشکل برای مردم به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه در روستای وننق دستکاری‌های انسانی علت حادثه بوده و در روستای بهرام بیگ نیز نیاز است از محل اعتبار دهیاری‌ها کانال حفر می‌شود، افزود: برای حل مشکلات در گلابر نیز نیازمند لایروبی رودخانه هستیم.
"نیکوکار"از هواشناسی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: طی یک هفته گذشته دو اطلاعیه از سوی هواشناسی استان زنجان صادر و در خصوص سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داده شد.
وی گفت: میزان بارش استان زنجان ۲۱۰ میلی‌متر است که نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد کاهش یافته است و زنجان با کاهش ۱۰۷ میلی‌متری بارش مواجه بوده و در ردیف ۲۰ کشوری قرار دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: تا پایان این هفته نیز با بارش باران و گرفتگی معابر، مسیل‌ها و جاری شدن سیل وجود دارد.
کارشناس هواشناسی گفت: بارش در فصل پاییز کم خواهد بود اما برای فصل زمستان بارش بیشتری پیش‌بینی می‌شود.
فرماندار زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: مانع تراشی یک نفر در روستای وننق موجب شده تا در بارش‌های اخیر سیل جاری شود که در محمودآباد نیز عامل انسانی علت حادثه بوده است.
رضا عسگری بیان داشت: در سال گذشته اعتبارات مدیریت بحران اختصاص نیافت و پروژه‌های طراحی شده اجرایی نشده است.
وی برضرورت انجام پروژه‌های آبخیزداری در روستای بهرام بیگ تاکید کرد و افزود: تصرفات در مسیر سیلاب‌ها موجب شده تا روستاییان دچار مشکل شوند.
فرماندار ایجرود در ادامه این جلسه از خسارت سیل به ۴۰ خانه و پیدا شدن جسد ۴۰ دام در سیل اخیر خبر داد و گفت:   خسارت بیشماری به به انشعابات آب وارد شده و ۲۰۰ هکتار زمین زراعی نیز دچار مشکل شده است.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر