logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۲۵۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان خبرداد

توزیع نهاده‌های دامی برای جلوگیری از فروش دام‌های مولد در استان زنجان

توزیع-نهاده‌های-دامی-برای-جلوگیری-از-فروش-دام‌های-مولد-در-استان-زنجان
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان از توزیع نهاده‌های دامی برای جلوگیری از فروش دام‌های مولد در استان زنجان خبرداد و گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 7 هزار و 514 تن انواع ذرت، سویا در بین دامداری‌های صنعتی و روستایی زنجان توزیع شد.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت جوجه‌ریزی در استان زنجان اظهار کرد: 2 میلیون و 81 هزار قطعه در فروردین ماه، 2 میلیون 63 هزار قطعه در اردیبهشت ماه، 2 میلیون 458 هزار در خرداد ماه و یک میلیون و 827 هزار در تیرماه در استان زنجان جوجه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه در تیرماه حدود 10 درصد کاهش داشتیم تصریح کرد: علت این کاهش به مشکلات گرانی جوجه‌ریزی، تاخیر در تخصیص نهاده‌ها، تلفات حاصل از شیوه بیماری تنفسی بوده است.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه ماه گذشته به دلیل عدم انطباق با سامانه ورود و خروج مرغ از مرغدارها تعداد 90 واحد از جوجه‌ریری ممانعت کرده بودند افزود: تا به امروز حدود 8 میلیون و 320 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان زنجان انجام شده است.

وی با تاکید براینکه در 4 ماه سال گذشته در جوجه‌ریزی کاهش داشتیم و به دلیل شیوع بیماری کرونا 6 میلیون 825 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شد و در سال 98 نیز میزان جوجه‌ریزی 8 میلیون 226هزار قطعه بود افزود: میزان تولید مرغ در استان زنجان در فروردین ماه 89 تن، اردیبهشت 132 تن، خرداد 117 تن و تیرماه 110 تن بود.

تاراسی با بیان اینکه در حدود 80 درصد تولید مرغ استان زنجان در بازار توزیع شد ادامه داد: در حال حاضر در تولید مرغ در استان زنجان وضعیت مناسبی داریم.

وی با اشاره به وضعیت خرید گندم در استان زنجان عنوان کرد: میزان خرید گندم در استان زنجان 150 هزارتن پیش‌بینی شده است.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به مشکلات دامداران استان زنجان ادامه داد: امسال متاسفانه به خاطر خشکسالی و نامناسب بودن شرایط مراتع استان باعث شده دامداری‌ها وضعیت خوبی نداشته باشند.

وی با اشاره به فروش دام‌های مولد در استان زنجان افزود: برای اینکه جلوی فروش دام‌های مولد را در استان بگیریم 7 هزار و 514 تن انواع ذرت، سویا در بین دامداری‌های صنعتی و روستایی توزیع شد و در مدت مشابه سال گذشته حدود 2 هزار و 445 تن نهاده توزیع شد که امسال حدود 300 درصد افزایش یافت.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر