logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۲۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

ارتقای 8 پله ای رتبه کنکور استان زنجان/99 هزار دانش آموز ابتدایی زنجانی مهر امسال به مدرسه می روند

ارتقای-8-پله-ای-رتبه-کنکور-استان-زنجان-99-هزار-دانش-آموز-ابتدایی-زنجانی-مهر-امسال-به-مدرسه-می-روند-

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: رتبه کنکور استان زنجان از 27 در سال 92 به رتبه 19 در سال جاری ارتقا یافته است.

به گزارش موج رسا; مرتضی تمجیدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان از ورود 18 هزار نوآموز به پایه اول دبستان در سال تحصیلی 96- 97 خبر داد و گفت: تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی در سال جدید به 99 هزار نفر می رسد.

وی با بیان اینکه مراحل سنجش این دانش آموزان در دستور کار است، تصریح کرد: با ورود این دانش آموزان تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی به 99 هزار نفر می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به درخشش دانش آموزان زنجانی در 9 کنفرانس جهانی افزود: دانش آموزان استان رتبه های خوبی در جشنواره جوان خوارزمی کسب کرده اند.

تمجیدی از حضور موفق دانش آموزان زنجانی در مسابقات یورومس خبر داد و گفت: این حضور مایه افتخار استان است.

وی با اشاره به ارتقای رتبه کنکور استان از 27 در سال 92 به رتبه 19 در سال جاری،گفت:تلاش های بیشماری در این زمینه انجام شده است.

 محمود عباسی نیز در این جلسه با اشاره به اجرای برنامه های غنی سازی اواقات فراغت دانش آموزان از 10تیر تا 20شهریورماه سال جاری، اظهار داشت: برنامه های غنی سازی اوقات فراغت با موضوع طرح هجرت در سال جاری اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه 900دانش آموز در سال گذشته در این طرح شرکت کردند،افزود: امسال در 305 عرصه این طرح مورد اجرایی می شود.

این مسئول با گلایه از ابلاغ دیرهنگام اعتبارات برای اجرای این طرح، بیان داشت: سه ماهه تابستان بهترین فرصت برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اجرای 158 هزار و 644 اردو روز در سال گذشته، بیان داشت: اردوهای دانش آموزی در حال حاضر کمرنگ برگزار می شود.

عباسی از اجرای طرح مهارت آموزی،کارآفرینی و اشتغالزایی در سال جاری در 350پایگاه تابستانی خبر داد و افزود:82هزار و 875نفر روز در پایگاه های تابستانی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پروش استان زنجان رتبه برتر را طی سه سال گذشته در زمینه غنی سازی اوقات فراغت کسب کرده است،افزود: با برنامه ریزی های لازم در سال جاری نیز این اردوها اجرایی می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مجموع کتاب های مدارس استان حدود یک میلیون جلد است که در 1050مدرسه کتابخانه وجود دارد،گفت: سرانه کتاب در مدارس استان زنجان حدود 6جلد است.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت:آموزش و پرورش استان  یکی از دستگاه هایی است که همکاری خوبی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

سلطانی با بیان اینکه در بحث برنامه های فرهنگی می توان از اعتبارات فصول 2و استفاده کرد، گفت: برای کمک به اجرای برنامه های فرهنگی آموزش و پرورش نیز می توان از این فصول استفاده کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر