logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۲۵۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

آمریکا ۲۴ دیپلمات روس را اخراج می کند

آمریکا-۲۴-دیپلمات-روس-را-اخراج-می-کند
سفیر روسیه در واشنگتن از اقدام آمریکا مبنی بر درخواست از ۲۴ دیپلمات روس برای ترک این کشور تا تاریخ سوم سپتامبر آینده خبر داد.

به گزارش موج رسا; به نقل از رویترز، سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که آمریکا از ۲۴ دیپلمات این کشور خواسته است تا تاریخ سوم سپتامبر آینده خاک این کشور را ترک کنند.

بر اساس این گزارش، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا افزود که با توجه به اقدام ناگهانی آمریکا در دشوارتر کردن صدور روادید، برای این افراد جانشینی نخواهد بود.

این در حالی است که «سرگئی ناریشکین»، رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه، نخبگان سیاسی و رسانه‌های اجتماعی آمریکا را به سیاه نمایی علیه مسکو متهم کرد.

مقام ارشد امنیتی روسیه در این ارتباط گفته است که نخبگان سیاسی و رسانه‌های غربی و آمریکایی علیه روسیه سیاه نمایی می‌کنند و نه فقط جمهوری خواهان بلکه دموکرات‌های آمریکا هم رئیس جمهور این کشور را بخاطر دیدار با پوتین مورد انتقاد قرار می‌دهند.

این مقام امنیتی روسیه همچنین افزوده است که جو بایدن در حال حاضر به دلیل عدم اعمال تحریم در پروژه گازی نورد استریم روسیه تحت فشار هر دو حزب آمریکا قرار داد و دموکرات‌ها زمانی هم که ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بود، از روحیه روسیه ستیزی او نهایت استفاده را می‌کردند.

به گفته ناریشکین روابط خوب بین روسیه و آمریکا و غرب در کل امکانپذیر است، هرچند باید تلاش بیشتری صورت گیرد، چون همکاری سازمان‌های امنیتی دو کشور در مسائلی از جمله مبارزه با تروریسم بسیار ضروری است.

در حال حاضر آمریکا و روسیه در بدترین شرایط ممکن روابط در چند سال اخیر قرار گرفته‌اند؛ با این حال رویکرد دو کشور تعاملی و تلاش آن‌ها بر مدیریت روابط است.

روسیه در روابط بین‌الملل به شدت مخالف یکجانبه‌گرایی آمریکا است و علاوه بر خود، کشورهای دیگری مانند چین و هند را به چندجانبه‌گرایی با محوریت سازمان ملل دعوت می‌کند. همین مسئله مبنای تقابل‌های متعدد دو کشور در روابط بین‌المللی و دوجانبه طی چند سال گذشته بوده است./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر