logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۲۵۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

کلید نهایی کنکور ۱۴۰۰ امروز منتشر می شود

کلید-نهایی-کنکور-۱۴۰۰-امروز-منتشر-می-شود
پاسخنامه داوطلبان به همراه کلید کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ امروز دوشنبه ۱۱ مرداد منتشر می شود.

به گزارش موج رسا; نتایج اولیه آزمون سراسری یکشنبه ۱۰ مرداد در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام شد.

پاسخنامه داوطلبان ۱۰۰ هزار نفر اول گروه‌های ریاضی، تجربی و انسانی و ۱۰ هزار نفر اول گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی روز دوشنبه ۱۱ مرداد منتشر می‌شود.

همچنین کلید نهایی کنکور سراسری به همراه پاسخنامه امروز منتشر می‌شود.

آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در تاریخ ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر داوطلب برگزار شد.

۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۷۰۸ نفر ثبت نام کردند. تعداد ۱ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۴۱۶ نفر داوطلب در چند گروه بودند که از میان یک میلیون و ۳۶۹ هزار نفر، تعداد ۱ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۳۰ نفر داوطلب حاضر در جلسه آزمون بودند و تعداد مجازین به انتخاب رشته ۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۹۰۰ نفر است.

انتخاب رشته داوطلبان از ۱۴ مرداد ماه آغاز می‌شود و نتیجه نهایی تا اواخر شهریور ماه اعلام خواهد شد.

سامانه انتخاب رشته مجازی هم از ۱۲ مرداد در سایت سازمان سنجش فعال خواهد شد و داوطلبان می‌توانند برای انتخاب رشته خود از این سامانه بهره‌مند شوند.

جمع کل ظرفیت پذیرش سال ۱۴۰۰ در تمامی دانشگاه‌ها و زیرنظام ها ۹۹۳ هزار و ۲۳۴ نفر است و نتایج نهایی پس از انتخاب رشته داوطلبان مجاز در شهریورماه اعلام می‌شود./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر