logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۲۵۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

مشارکت ۴۵۰ هزار نیروی بسیج جامعه پزشکی در اجرای طرح شهید سلیمانی

مشارکت-۴۵۰-هزار-نیروی-بسیج-جامعه-پزشکی-در-اجرای-طرح-شهید-سلیمانی
رئیس بسیج جامعه پزشکی گفت: به طور کلی در موضوع کرونا حدود ۴۵۰ هزار بسیجی در طرح شهید سلیمانی فعالیت می‌کنند و در حوزه‌های نظارت، مراقبت و حمایت فعال هستند.

به گزارش موج رسا; مسلم چشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: یک سال و نیم از مدت شیوع ویروس کرونا به کشور ایران می‌گذرد که بسیج جامعه پزشکی دوشادوش دوستان در مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بوده و در راستای مهار این ویروس کمک کرده است.

سرپرست بسیج جامعه پزشکی صریح کرد: به طور کلی در موضوع کرونا حدود ۴۵۰ هزار بسیجی برای فعالیت در طرح شهید سلیمانی فعالیت می‌کنند و در حوزه‌های نظارت، مراقبت و حمایت فعال هستند. به طور کلی حدود ۳۵۰۰ نیروی تخصصی واکسیناتور به مجموعه‌هایی که مشغول انجام واکسیناسیون هستند فرستاده‌ایم و امیدواریم مردم نیز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه رعایت فاصله گذاری اجتماعی به ما در راستای مهار موج پنجم کرونا کمک کنند.

وی ادامه داد: در اوایل بحث ضدعفونی اماکن و معابر عمومی، تولید و توزیع ماسک، انجام شد که به تدریج به اجرای طرح شهید سلیمانی رسیدیم.

چشمی با اشاره به اینکه در این طرح کار غربالگری افراد انجام می‌شد گفت: در این طرح ۳ کار انجام می‌داد که قطع زنجیره کرونا را هدف قرار داده بودیم. در این طرح یک تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی را تهیه کردیم که در این گام به طرح پنجم که واکسیناسیون است رسیدیم.

وی با بیان اینکه در کل کشور ۸۷۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ راه اندازی و فعال شده است، بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی به واکسیناسیون کشور کمک مؤثری کرده و عمده مراکز تجمیعی واکسیناسیون در کشور دست بسیج است.

سرپرست بسیج جامعه پزشکی اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی با رسالت قطع زنجیره کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی کار را دنبال می‌کند و بحث واکسیناسیون موضوع دیگری است که ما در تمام موضوعات حمایت، نظارت و مراقبت در حال انجام فعالیت هستیم.

چشمی تصریح کرد: در عرصه حمایت، افرادی که مشکل حمایتی دارند را شناسایی و بسته‌های معیشتی و بهداشتی به آنها اهدا شده است در بحث نظارت، با حفظ پروتکل‌های بهداشتی بر میزان رعایت پروتکل‌ها در مراکز اجتماعی، بازارها، اتوبوسرانی موارد بهداشتی نظارت می‌کنیم. در عرصه مراقبتی، بیماریابی فعال است و بیماران شناسایی می‌شوند مورد معالجه قرار می‌گیرند و از اطرافیانشان نیز تست گرفته می‌شود./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر