logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۲۵۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در ستاد کرونای استان زنجان مطرح شد؛

برنامه‌های یوم‌العباس و یوم‌الزینب در زنجان برگزار نمی‌شود

برنامه‌های-یوم‌العباس-و-یوم‌الزینب-در-زنجان-برگزار-نمی‌شود
معاون سیاسی _ امنیتی استاندار زنجان گفت: برنامه‌های یوم‌العباس، یوم‌الزینب و سومین روز شهادت امام حسین(ع) در استان زنجان برگزار نمی‌شود.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در ستاد کرونای استان زنجان، اظهارداشت: علیرغم همه تلاش‌ها و به تاخیر افتادن پیک، در هفته‌های گذشته اگر ۵۱ نفر به صورت روزانه بستری می‌شدند، در شب گذشته این تعداد به ۸۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه پیمانه پر پیک سوم بستری شدن ۹۰ نفر در طی یک روز بود که در حال حاضر در این مقطع قرارداریم، افزود: اگر این روند با این شدت ادامه یابد باید سایر خدمات تعطیل شود اگرچه این امر آسیب جدی را به سیستم سلامت وارد می‌کند‌.
این مسئول خاطرنشان کرد: عادی انگاری کرونا در حال حاضر در جامعه دیده می‌شود که ادامه این موضوع می‌تواند خطرزا باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان یادآورشد: روند سرپایی و بستری بیماری کرونا در استان زنجان افزایشی بوده و میزان تست‌های سریع نیز افزایشی است.
قزلباش خاطرنشان کرد: گردش ویروس کرونا اثرات طغیانی خود را آغاز کرده و در هفته‌های آینده این موضوع بیشتر نمایان می‌شود.
وی با بیان اینکه مرگ و میرهای استان زنجان در چند هفته گذشته صفر و یک بوده است اما احتمال افزایش میزان فوتی‌ها وجود دارد، افزود: افزایش بستری‌ها همواره افزایش مرگ و میر را رقم می‌زند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۹۴ هزار و ۶۶۸ واکسن در استان زنجان تزریق شده است و دوز اول پوشش ۲۰ درصدی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: پوشش واکسیناسیون در برخی مناطقی که اقبالی به واکسن نداشتند، افزایش یافته است اما در منطقه بیسیم همچنان پوشش واکسیناسیون پایین است.
قزلباش از رعایت ۴۸ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان خبرداد و گفت: هفته‌های متوالی زنجان جزو سه استان برتر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که باید تدابیر لازم برای افزایش پروتکل‌ها اندیشیده شود.
معاون سیاسی _ امنیتی استاندار زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: دستورالعمل‌های ستادکرونای کشور در خصوص برنامه‌های ماه محرم سال گذشته تغییری نکرده و باید هئیت‌های مذهبی این پروتکل‌ها را که به آنها تبیین شده است، رعایت کنند.
خدابخش مرادی بیان داشت: فرمانداران، سازمان تبلیغات اسلامی و شبکه بهداشت باید جلسات توجیهی را در این زمینه برگزار کنند.
وی برضرورت برگزاری برنامه‌های دهه محرم در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی تاکید کرد و گفت: برنامه‌های یوم‌العباس، یوم‌الزینب و سومین روز شهادت امام حسین(ع) برگزا  نمی‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: برخی هئیت‌های مذهبی فضای باز لازم را ندارند که باید اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان فضاهای کافی را در اختیار هئیت‌های مذهبی استان قرار دهند.//ن 
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر