logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۲۴۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

وزارت خزانه داری آمریکا نیروی پلیس کوبا را تحریم کرد

وزارت-خزانه-داری-آمریکا-نیروی-پلیس-کوبا-را-تحریم-کرد
وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه از وضع تحریمهای جدید علیه نیروهای پلیس ملی کوبا و رئیس و معاون این نهاد انتظامی خبر داد.

به گزارش موج رسا; به نقل از اسپوتنیک، دفتر کنترل دارائیهای خارجی وابسته به وزارت خزانه داری ایالت متحده روز جمعه اعلام کرد که طبق قانون «ماگنیتسکی» پلیس انقلابی ملی کوبا و رئیس و معاون این نهاد انتظامی، «اسکار کالیاس والکارسی» و «ادی سییِرا آریاس» را به فهرست تحریمهای خود افزوده است.

این در حالی است که هفته گذشته نیز مقامات واشنگتن وزیر نیروهای مسلح انقلابی کوبا را به همراه بریگاد ویژه وزارت کشور آن تحت تحریم قرار داد؛ اقدامی که به گفته «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا «تنها نقطه آغاز» اقداماتی است که به زعم وی، «عوامل رژیم کوبا را که در سرکوب مردم دست داشته اند!» هدف قرار می دهد.

«برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا نیز در واکنش به این تحریمها اعلام کرد که هاوانا تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه وزارت کشور و ارتش کوبا را محکوم می‌کند.

رودریگز در یک پیام توئیتری نوشت: «من تحریم‌های بی پایه و افترا آمیز دولت ایالات متحده علیه آلوارو لوپز مییِرا و بریگاد ویژه ملی را رد می‌کنم. [دولت آمریکا] بهتر است قانون ماگنیتسکی را به دلیل سرکوب نظام مند و خشونت پلیس [در ایالات متحده] که جان ۱۰۲۱ نفر را در سال ۲۰۲۰ گرفت، در مورد خود به اجرا گذارد».

کوبا همچنین اعمال فشار «تحقیرآمیز» ایالات متحده بر شش کشور اروپایی و هشت کشور آمریکای لاتین در مسیر همراه سازی آنها با موضع ضد کوبایی واشنگتن را محکوم کرد./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر