logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۲۴۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

ممنوعیت صادرات از مشکلات واحدهای تولیدی کاغذ و سلولزی زنجان است

ممنوعیت-صادرات-از-مشکلات-واحدهای-تولیدی-کاغذ-و-سلولزی-زنجان-است
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: شیوع بیماری کرونا، بسته شدن مرزها و ممنوعیت صادرات از جمله مشکلات واحدهای تولیدی کاغذ و سلولزی است.

به گزارش موج رسا; علی یگانه فرد امروز در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت با بخش خصوصی اظهار داشت: در حال حاضر 25 واحد  کاغذسازی و سلولزی با ایجاد زمینه اشتغال ۲ هزار و ۲۵۰ در استان زنجان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در برنامه راهبردی وزارت صنعت صنایع سلولزی به عنوان ۱۱ صنعت منتخب مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در استان زنجان سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: زنجان در تولید کاغذ و محصولات کاغذی دستی بر آتش دارد و در زمینه تولید خمیر کاغذ، کاغذ و مقوا در کنار ۱۲ استان دارای ظرفیت است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان ادامه داد: در زمینه ساخت کاغذ و محصولات کاغذی یک هزار و ۷۰۲ واحد در کشور فعالیت می‌کنند که در کشور مجوزهای لازم را اخذ کرده‎اند.

یگانه فرد با اشاره به اینکه شرکت‌های "پارس حیات"، "راشا کاسپین"، " پاپیروس" و "آریا رنگ درخشان" در زمینه محصولات کاغذی در استان فعالیت کرده و اشتغالزایی بالایی را ایجاد کرده‌اند، بیان داشت: شرکت پارس حیات زمینه اشتغال برای یک هزار نفر را به صورت مستقیم و راشا کاسپین زمینه اشتغال  یک هزار و ۲۵۰ نفر را در استان فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰ واحد سلولزی در استان زنجان فعالیت می‌کنند که ۴۱ درصد واحدهای سلولزی مربوط به ساخت کاغذ و محصولات کاغذی است.

این مسئول با بیان اینکه میزان صادرات استان زنجان در محصولات سلولزی در سال ۹۷ حدود ۳۴ میلیون و ۱۷۴ هزار دلار بود، افزود: صادرات این محصولات در سال‌های ۹۸ و ۹۹ کاهش زیادی از نظر وزنی و ارزش دلاری را شاهد هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان یادآور شد: شیوع بیماری کرونا، بسته شدن مرزها و ممنوعیت صادرات از جمله مشکلات واحدهای تولیدی کاغذ و سلولزی است و بیشتر مقاصد صادراتی استان به ترکیه، افغانستان و عراق در سال ۹۷ بود که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به ترکیه صادراتی انجام نشده است.

حقیقی با بیان اینکه 19 کشور به عنوان مقاصد صادراتی شناسایی شده‌اند، گفت: کمبود مواد اولیه، عدم ثبات قیمت مواد اولیه، خسارت ناشی از قطعی‌های مکرر برق و مشکلات تامین آب برای واحدهای کاغذ سازی از مشکلات واحدهای فعال استان زنجان است.

وی یادآور شد: مشکلات ناشی از اخذ مالیات بر ارزش افزوده، عدم معافیت بیمه تامین اجتماعی در خصوص سهم کارفرما برای شرکت‌های چاپ از دیگر مشکلات واحدهای سلولزی استان زنجان محسوب می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر