logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۲۴۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان صمت استان زنجان:

مشکل کمبود سیمان هفته آینده برطرف می شود

مشکل-کمبود-سیمان-هفته-آینده-برطرف-می-شود
رئیس سازمان صمت استان زنجان با تاکید براینکه همچنان با مشکل کمبود سیمان در بازار استان زنجان مواجه هستیم گفت: هفته آینده با آغاز فعالیت کارخانه‌ها مشکل سیمان برطرف می‌شود.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به اینکه روغن مایع به اندازه کافی در بازار استان زنجان توزیع می‌شود اظهار کرد: تقریبا بازار اشباع شده و تقریبا ثبات در بازار روغن مایع خوراکی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه روغن مورد نیاز بازار به موقع تامین می‌شود و مشکلی در بازار روغن مایع و نیمه جامد وجود ندارد تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه 4 هزار تن روغن در بازار توزیع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در هر ماه حدود 1200 تا 1300 تن روغن مایع در بازار توزیع شده است افزود: در حال حاضر روغن مایع با 7 نوع برند در بازار زنجان توزیع می‌شود.

وی با تاکید براینکه کمبود سیمان در استان زنجان در دو هفته گذشته محسوس بود افزود: قطعی برق صنایع فولاد و سیمان بر اساس دستور کشوری انجام شد.

فغفوری با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود سیمان در بازار زنجان مواجه هستیم افزود: سیمان خمسه زنجان فعالیت خود را آغاز کرده و با آغار بکار فعالیت کارخانه سیمان زنجان از هفته آینده شاهد افزایش تولید سیمان در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بعد از آغاز بکار فعالیت کارخانه سیمان عرضه سیمان در بازار براساس قیمت مصوب خواهد بود ابراز کرد: هفته آینده کمبود بازار سیمان برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه ظرفیت تولید روزانه کارخانه‌های سیمان در استان زنجان ۴ هزار تا ۵ هزار تن است اظهار داشت: نیاز استان به سیمان در روز ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ تن است و در استان مازاد تولید سیمان داریم.

وی با تاکید براینکه کارخانه سیمان زنجان ذخیره تولید داشت که سیمان‌های ذخیره شده برای پروژه‌های عمرانی از جمله دوخطه کردن راه آهن و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری که در آستانه افتتاح قرار دارد استفاده شد بیان کرد: بخشی نهم در اختیار مصالح فروشان جهت عرضه به مردم قرار گرفت.

فغفوری با تاکید براینکه اقدامات زیادی برای کنترل بازار سیمان انجام شده اما تا زمانی که ثبات در بازار ایجاد نشود نمی‌توانیم بگوییم کاری کرده‌ایم افزود: مردم استان زنجان خروجی کار را نگاه می‌کنند و اگر خروجی موثری نداشته باشیم در واقع اقدامی انجام ندادیم.

وی با تاکید براینکه باید جلوی دو قیمتی شدن سیمان در بازار گرفته شود گفت: اگر دو قیمتی در بازار زنجان اتفاق بیفتد بازار به سمت فساد خواهد رفت.

جلوی افزایش قیمت سیمان گرفته شود

بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم تامین سیمان مورد برای پروژه راه از جمله دو خطه کردن جاده بیجار و همچنین پروژه‌های مسکن ملی افزود: یک نگرانی که در حال حاضر در بازار وجود دارد این است که بعد از آغاز تولید سیمان شاهد افزایش آن در بازار نباشیم.

وی با تاکید براینکه شرکت‌های تولیدکننده بتن آماده در صدد افزایش قیمت بتن‌های آماده هستند و برای این کار اقدامات اولیه را انجام می‌دهند افزود: درخواست ما از استاندار و دستگاه‌های نظارتی این است که جلوی افزایش قیمت بتن را بگیرد.

کیفیت پایین گندم‌های تولیدی استان زنجان

ولی‌اله زمانی مدیرکل غله استان زنجان با اشاره به اینکه امسال گندم استان زنجان به دلیل نبود بارندگی از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست گفت: امسال به دلیل کمبود بارندگی شرایط خوبی در تولید گندم در استان نداریم.

وی بیان کرد؛ امسال نیاز به واردات گندم داریم چرا که سستی و پایین بودن گندم در کاهش کیفیت نان تولیدی در استان تاثیرگذار است./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر