logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۲۴۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

دولت آینده معاونت جوانان را از وزارت ورزش تفکیک کند

دولت-آینده-معاونت-جوانان-را-از-وزارت-ورزش-تفکیک-کند
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه جوانان عدم تفکیک این معاونت از وزارت ورزش است و از دولت بعدی می‌خواهم نسبت به این امر اقدام کند.

به گزارش موج رسا; محمدمهدی تندگویان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بر مهمترین چالش حوزه جوانان گفت: به غیر از موضوعاتی از جمله ازدواج، اشتغال و مسکن یکی از اصلی‌ترین چالش‌های این حوزه عدم جایگاه مناسب جوانان در کشور و سازمان رسیدگی کنندگی به آنها یعنی معاونت جوانان است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی ما در این دوره تفکیک این معاونت از وزارت ورزش بود عنوان کرد: با جایگاه فعلی که تنها نقش سیاست‌گذار و دیده‌بان را داریم و اعتبار چندانی برای رفع موضوعات به ما تعلق نمی‌گیرد نمی‌توان شاهد ایجاد تحولی در مسائل جوانان از سوی این معاونت بود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اصولاً این جایگاه برای حل مسائل جوانان در نظر گرفته نشده است، بیان کرد: تلفیق سازمان جوانان با وزارت ورزش اتفاق بدی بود و ما نیز در این دوره بارها برای تفکیک این دو نهاد تلاش کردیم. در کشورهایی که وزارت ورزش همراه با بخش جوانان است حوزه جوانان تنها موضوع اوضاع اوقات فراغت را دنبال می‌کند و یک سازمان مجزا به مسائل اصلی جوانان رسیدگی می‌کند.

تندگویان تاکید کرد: در واقع هیچ کشوری شبیه ما سیاستگذاری نمی‌کند و تمامی کشورهای دیگر از شیوه ما تعجب می‌کنند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که این معاونت و میزان توجه به جوانان درست نشود نمی‌توان به حل مشکل اساسی این حوزه امیدی داشت یا اینکه باید بحث اشتغال، مسکن و… از طریق حوزه‌های دیگر که در حال دریافت بودجه آن هستند برای جوانان پیگیری شود.

معاون ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: این بلاتکلیفی بین بخشی از بزرگترین آسیب‌های حوزه جوانان است و ما در پیشنهادات خود در دولت آینده چالش‌های این حوزه را مطرح کرده‌ایم تا مطالبات جوانان رفع شود.

تندگویان در پایان اظهار داشت: مهم‌ترین چالش این حوزه تفکیک معاونت جوانان و در نظر گرفتن اعتبار مشخص برای آن است./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر