logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۲۴۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

اولین واکسن mRNA مالاریا از راه می رسد

اولین-واکسن-mRNA-مالاریا-از-راه-می-رسد
شرکت سازنده یکی از اولین واکسن‌های بیماری کرونا در تلاش برای تولید نخستین واکسن mRNA مالاریا است. این طرح با همکاری سازمان بهداشت جهانی اجرا می‌شود.

به گزارش موج رسا; به نقل از نیواطلس، انتظار می‌رود اولین آزمایش انسانی واکسن مالاریای mRNA تا سال ۲۰۲۲ میلادی انجام شود.

واکسن‌های mRNA نوع جدیدی از واکسن‌ها هستند که از بدن در برابر بیماری‌های عفونی محافظت می‌کنند. واکسن‌های مذکور به سلول‌های بدن می‌آموزند تا پروتئین‌هایی بسازند که بتوانند پاسخ ایمنی در درون بدن ایجاد کنند. این پاسخ ایمنی منجر به تولید آنتی بادی و محافظت از انسان می‌شود. در عین حال برخی نگرانی‌ها در مورد آسیب زدن واکسن‌های mRNA به ژن‌های بدن وجود دارد.

هجده ماه قبل فناوری واکسن mRNA در مرحله آزمایشی بود، ولی حالا این فناوری جدی تر گرفته شده و انتظار می‌رود از آن برای تولید واکسن‌های جدیدتر و متنوع‌تری استفاده شود. شرکت BioNTech امیدوار است این نوع واکسن را برای مقابله با ویروس اچ آی وی، بیماری سل و بیماری مالاریا تولید کند.

سازمان بهداشت جهانی و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در چند کشور آفریقایی تاسیساتی را برای تولید واکسن mRNA برپا کرده‌اند تا در آینده افراد کم درآمد و با درآمد متوسط بتوانند به این واکسن دسترسی پیدا کنند. انتظار می‌رود در صورت موفق بودن آزمایش‌های این واکسن برای تولید انبوه آن از سال ۲۰۲۲ اقدام شود. در صورت اثبات عدم وجود عوارض جانبی در این واکسن می‌توان امیدوار بود که از این طریق بیماری مالاریا در جهان ریشه کن شود./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر