logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۲۴۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زنجان:

نماز جمعه سنگر ارائه معارف دینی، اجتماعی و سیاسی است

نماز-جمعه-سنگر-ارائه-معارف-دینی،-اجتماعی-و-سیاسی-است
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زنجان گفت: نماز جمعه سنگر ارائه معارف دینی، اخلاقی و اجتماعی، سیاسی است که مردم از مسائل روز آگاه می‌شوند.

 حجت‌الاسلام علی قره‌داغی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تبریک سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور ایران، اظهار داشت: در 5 مرداد سال 1358 نخستین نماز جمعه با امر امام خمینی (ره) به امامت آیت الله طالقانی در کشور اقامه شد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه در دین ما مورد سفارش بوده و روایات متعددی در این زمینه ذکر شده است، افزود: نماز جمعه یک برنامه عبادی و سیاسی بوده و به مسائل عبودیت و سیاست در دو خطبه نماز جمعه اشاره می‌شود.

این مسئول بیان داشت: شعار "سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست" در نماز جمعه ساری و جاری می‌شود و در آن تقوا به عنوان مهمترین اصل دین اسلام پرداخته می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زنجان خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و آنچه که نیاز حکومت اسلامی است در خطبه‌های نماز جمعه بیان می‌شود.

حجت‌الاسلام قره‌داغی با اشاره به اینکه حمل اسلحه در نماز جمعه نشان دهنده این مسئله است که نظام اسلامی در برابر دشمنان ایستادگی می‌کند، افزود: نماز جمعه سنگر ارائه معارف دینی، اخلاقی و اجتماعی، سیاسی است که مردم از مسائل روز آگاه می‌شوند.

وی گفت: در جایگاه نماز جمعه، امام جمعه با زبان نرم مشکلات و درخواست مردم از جامعه اسلامی و دولتمردان و مسئولان را ارائه می‌کند و مکانی برای ارتباط بین فرد و جامعه است.

این مسئول تصریح کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی هر شهری است که به مشکلات مردم رسیدگی می‌‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زنجان با بیان اینکه به مناسبت 5 مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور برای فعالان ستاد اقامه نماز جمعه برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است، افزود: تجلیل از اعضای ستاد اقامه نماز جمعه، پخش تیزر از صدا و سیما، برگزاری 5 شب مسابقه و جلسات و نشست‌های هم اندیشی از دیگر برنامه های برنامه ریزی شده در این زمینه است.

حجت‌الاسلام قره‌داغی بیان داشت: به  مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور حدود 45 بنر در سطح شهر نصب شده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر