logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۲۳۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان:

همراهی با ولایت و زنده نگه داشتن غدیر خواسته پیامبر(ص) است

همراهی-با-ولایت-و-زنده-نگه-داشتن-غدیر-خواسته-پیامبر(ص)-است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان گفت: همراهی کردن ولایت و زنده نگه داشتن غدیر خواسته پیامبر گرامی اسلام است که باید همگان به این موضوع توجه ویژه نمایند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تبریک عید غدیر خم، اظهار داشت: عید غدیر خم دارای جایگاه ویژه‌ای در اسلام بوده و همانند ستونی برای ساختمان عظیمی است که بدون این ستون ساحتمان فرو می‌ریزد.

وی ادامه داد: غدیر رکن است و ولایت و امامت در این روز به جامعه اسلامی پس از پیامبر گرامی اسلام طبق آیه شریفه قرآن کریم "يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ"، معرفی شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه با ابلاغ این آیه شریفه دستور معرفی جانشین پس از پیامبر گرامی اسلام به ایشان اعلام می‌شود، افزود: معنی این آیه این است که بدون امامت رسالت تکمیل نیست و خداوند متعال برای اینکه رسالت 23 ساله پیامبر گرامی اسلام را تکمیل کند، چنین ابلاغی را صادر می‌کند.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه در این آیه شریفه به پیامبر گرامی اسلام یادآور می‌شود که نگران دیگران، جامعه مخاطب و منافقان نباشد، افزود: با ابلاغ ولایت حضرت علی (ع) همه توطئه‌های دشمنان که تلاش می‌کردند رسالت پیامبر را ابتر نگه دارند،نقش برآب شد.

حجت‌الاسلام بیگدلی یادآور شد: در روز عید غدیر پیامبر(ص) با این عنوان که "مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاه" می‌فرمایند:"  هر کس من مولی، سرپرست و رهبر او هستم علی مولی، سرپرست و رهبر اوست.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مسئله در اواخر خطبه غدیر بیان می‌شود به این معنا که علی و فرزندان متولد شده از ایشان به عنوان جانشینان پس از پیامبر گرامی اسلام معرفی می‌شوند، افزود: در این روز پیامبر(ص) از همه افراد حاضر در واقعه غدیر برای جانشینی حضرت علی (ع) و فرزندان او اقرار و پیمان می‌گیرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد: با ابلاغ ولایت امیرالمومنین (ع) و فرزندان ایشان دین الهی تکمیل شد و تا به امروز هم این ولایت در جامعه ساری و جاری است.

حجت‌الاسلام بیگدلی یادآور شد: در طول اعصار گذشته نیز هر جا به ولی‌فقیه جامعه لبیک گفته‌ایم به ویژه در زمان ائمه معصومین (ع) از جمله حضرت علی (ع)، امام حسین (ع) و امام رضا (ع)، دشمنان نتواسته‌اند بر جامعه اسلامی مستولی شوند

وی با بیان اینکه بعد از دوران ائمه معصومین(ع) به ویژه دوران شهید اول و ثانی به عنوان نائبان عام امام زمان(عج) زمانی که با ولی زمان خود همراهی کردند موفقیت بیشماری کسب کردند، افزود: در دوران معاصر نیز همراهی مردم با افرادی همچون میرزای شیرازی در تحریم تنباکو،  موجب عقب‌نشینی دشمنان شد.

این مسئول بیان داشت: در زمان حضرت امام خمینی (ره) نیز همراهی مردم ایران، جهان اسلام و آزادی خواهان با ولی زمان علیرغم  فشارهای اقتصادی، سیاسی و هجمه‌های فرهنگی، دشمنان موفق نشدند.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: همراهی مردم با ولایت نیز در دوران مقام معظم رهبری استمرار یافت و این موضوع نشان می‌دهد اگر همیشه این لبیک گویی را داشته باشیم پیروزی حاصل می‌شود و زمانی که منافع فردی بر  منافع دینی و سازمانی و کشویر اولویت یافت، موفقیت دشمنان ناچیز بود.

حجت‌الاسلام بیگدلی تصریح کرد: اولا باید غدیر را شناخته و از خطبه غدیره نکته‌برداری کرده و به  فرزندان و عشیره خود این روز را در محیط کار و کسب و بازار تبریک  و شادباش بگوئیم.

وی گفت: همراهی کردن ولایت و زنده نگه داشتن غدیر خواسته پیامبر گرامی اسلام است که باید همگان به این موضوع توجه ویژه نمایند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر