logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۲۳۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

وضعیت پزشکی ورزشکاران ایران در توکیو

وضعیت-پزشکی-ورزشکاران-ایران-در-توکیو
دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی آخرین وضعیت ورزشکاران ایران در توکیو را تشریح کرد و گفت: همه ملی پوشان در شرایط مطلوب هستند و مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش موج رسا; اشکان اردیبهشت دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی و یکی از اعضای کادر پزشکی مستقر در دهکده بازی‌های المپیک در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به توکیو در مورد مسائل پزشکی مرتبط با اعضای کاروان ایران طی روزهای اخیر توضیح داد.

وی ابتدا با بیان اینکه چهار از نفر از اعضای کاروان ایران شامل مربی و رئیس فدراسیون طی روزهای گذشته اجازه خروج از دهکده را نداشتند، گفت: این چهار نفر به دلیل تماس نزدیک با افرادی که نتیجه تست کرونا آنها مثبت شده بود از تردد و خروج از دهکده منع شده بودند.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: این چهار نفر از زمان مشخص شدن وضعیت شان هیچ ورود و خروجی فقط در دهکده بودند و از آنها تست روزانه هم گرفته می‌شد. با منفی شدن نتیجه تست این افراد در چند مرحله، محدودیت تردد از آنها برداشته شد، ٢ نفر از آنها با پایان کار تیمشان امشب توکیو را ترک می‌کنند و دو نفر دیگر می‌توانند در کنار تیم‌های خود حضور داشته باشند.

اردیبهشت در عین حال خاطرنشان کرد: البته این حضور مستلزم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی همراه با تست کووید ١٩ است.

عضو تیم پزشکی کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو همچنین در پاسخ به این پرسش که ورزشکاران ایران طی روزهای گذشته با مصدومیتی مواجه شدند، گفت: خوشبختانه مصدومیت جدی نداشتیم اگرچه مواجه شدن با برخی مشکلات هم اجتناب ناپذیر است مانند مشکلی که برای بوکسور ایران در جریان مبارزه دو روز گذشته پیش آمد.

وی ادامه داد: دانیال شه بخش در جریان اولین مبارزه خود دچار شکاف بالای ابرو شد که خیلی فوری توسط تیم پزشکی ایران در همان محل دهکده بخیه زده شد، در یکی دو روز وضعیت او را زیر نظر داشتیم، برای ادامه مسابقات هم قطعاً یک پزشک را همراه او خواهیم کرد تا احیاناً در صورت بروز مشکل بتوانیم اقدامات اولیه را فوری انجام دهیم.

عضو تیم پزشکی کاروان ایران با تاکید بر اینکه این تیم با تجهیزات و امکانات لازم راهی توکیو شده است، یادآور شد: شاید اگر غیر از این بود مجبور می‌شدیم برای بخیه ابروی شه بخش او را به کلینیک دهکده منتقل کنیم که در این شرایط کرونا کار پُر ریسکی است.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی به دیگر موارد مرتبط با مصدومیت ورزشکاران المپیکی ایران در توکیو اشاره کرد و گفت: نازنین ملایی مشکلی از ناحیه دست داشت که اقدامات خوبی برای آن انجام شد طوریکه روز گذشته او در شرایط کاملاً ایده آل رقابت خود را برگزار کرد و به مرحله نیمه نهایی A و B صعود کرد. مجتبی عابدینی هم با مشکل قدیمی از ناحیه کتف مواجه است و به همین دلیل اقدامات فیزیوتراپی برای او انجام می‌شود. به غیر از این موضوع حاد دیگری نداشتیم.

اریبهشت همچنین در مورد موضوع دوپینگ و کنترل آن در میان ورزشکاران ایران گفت: تا امروز یکی دو مورد نمونه گیری از اعضای کاروان ایران را داشته ایم اما مورد خاصی گزارش نشده است. هنوز مسابقات رشته‌های حساس‌تر آغاز نشده است، قطعاً با شروع این مسابقات تعداد نمونه گیری ها بیشتر می‌شود.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد: آژانس بین المللی است دوپینگ (ایتا) به نمایندگی از کمیته بین المللی المپیک و آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ مسئولیت نمونه گیری از ورزشکاران را بر عهده دارد، طبق آنچه ملزم به انجام آن بودیم، اطلاعات مربوط به ورزشکاران و زمان تمرین و رقابت آنها را در اختیار ایتا گذاشته ایم تا بتوانند اقدام لازم را برای کنترل دوپینگ انجام دهند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر