logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۲۳۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جلسه دیدار با مداحان استان زنجان مطرح شد؛

فعالیت ۱۵۰۰ مداح در استان زنجان/ کرونا مشکلات مداحان را افزایش داد

فعالیت-۱۵۰۰-مداح-در-استان-زنجان-کرونا-مشکلات-مداحان-را-افزایش-داد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ مداح در استان زنجان فعالیت می‌کنند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام سعید احمدی امروز در جلسه دیدار اعضای کانون مداحان استان زنجان با استاندار اظهارداشت: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ مداح دارای شناسنامه در استان زنجان در ۷۰۰ هئیت مذهبی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته انتخابات کانون مداحان شهرستان‌های استان زنجان برگزار شد، افزود: ۱۸۵ مداح استان زنجان بیمه هستند که امسال این تعداد افزایش می‌یابد.

این مسئول تصریح کرد: بیماری کرونا موجب آسیب جدی به مداحان استان زنجان شده و مشکلات بسیاری را برای این قشر به وجود آورده است.

وی از سطح‌بندی مداحان استان زنجان خبرداد و گفت: زنجان در بحث مداحی الگوی کشور و جهان است و مداحان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همت ویژه داشتند و اقامه عزای حضرت الشهدا (ع) در سال گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

معاون سیاسی _امنیتی استاندار زنجان در ادامه این جلسه با تبریک دهه امامت و ولایت، اظهارداشت: در دو سال گذشته مراسم عزاداری ماه محرم با شرایط بیماری کرونایی برگزار شد و بسیاری از مردم لحظات سختی را پشت سرگذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه عزم جدی برای تامین و حفظ سلامت مردم وجود دارد، افزود: علیرغم فعالیت‌های انجام شده در حال حاضر ۴ شهرستان زنجان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: مداحان نقش موثر و بی‌بدیلی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال گذشته داشتند که امسال هم ضروری است این پروتکل‌ها به نحو مطلوبی اجرایی شود.

این مسئول ادامه داد: محرم امسال هم طبق دستورالعمل ستاد کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رئیس کانون مداحان استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در بین مداحان استان زنجان در ایام کرونا توزیع و در چند مرحله کارت هدیه ناچیز به مداحان استان اهدا شد.

نور بهمنی ادامه داد: مداحان در ایام کرونا بسیار آسیب دیده‌اند و حتی گاهی برای اجاره خانه و تامین مسکن دچار مشکل هستند که هنوز این مشکلات حل نشده است.

حسین نقیلو رئیس کانون مداحان شهرستان زنجان، نیز در ادامه این جلسه، اظهارداشت: با وجود پیگیری‌های انجام شده از سوی کانون مداحان شهرستان زنجان برای راه‌اندازی دفتر در بهشت زهرای زنجان به دلیل عدم حمایت موفقیتی کسب نشده است.

وی خاطرنشان کرد: به ۷۰ نفر از مداحان شهرستان زنجان تسهیلات کم درصد اختصاص و بسته‌های معیشتی در بین مداحان زنجان توزیع شده است.

این مسئول تصریح کرد: مداحان شهرستان زنجان با مشکلات عدیده‌ای از جمله فقدان مسکن مواجه بوده و حتی اجاره بها ندارند که ضروری است خانه مداحان در استان زنجان راه‌اندازی شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر