logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۲۳۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان خبرداد

کاهش چشمگیر آتش سوزی در مراتع استان زنجان/ انسان عامل بیشتر آتش سوزی‌ها

کاهش-چشمگیر-آتش-سوزی-در-مراتع-استان-زنجان-انسان-عامل-بیشتر-آتش-سوزی‌ها
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: امسال نسبت به سنوات گذشته با کاهش چشمگیر آتش سوزی در مراتع استان زنجان مواجه هستیم.

صفی‌الله کرامتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: خشکسالی موجب کاهش علوفه در کوه‌ها شده است و سال جاری برعکس سنوات گذشته میزان آتش سوزی در استان زنجان کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه کاهش میزان علوفه و ارائه آموزش به دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی و اهالی روستاها از دلایل کاهش آتش‌سوزی در استان زنجان محسوب می‌شود، افزود: در زمینه حفظ مراتع اداره کل منابع طبیعی کارهای خوبی را آغاز کرده است و میزان آتش سوزی نسبت به سال گذشته بسیار کم بوده است.

این مسئول بیان داشت: بیشترین دلیل آتش سوزی در زنجان عمدی بوده و گاهی نیز افرادی که از تفرجگاه ها استفاده می‌کنند دلیل آتش سوزی در مراتع استان زنجان بوده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان شکارچیان را سومین عامل آتش سوزی در سطح مناطق مختلف استان زنجان عنوان کرد و گفت: اغلب شکارچیان با دیدن شکار آتش را فراموش کرده و نسبت به خاموش کردن آن اقدام نمی‌کنند که این امر موجب آتش سوزی وسیع در برخی مناطق استان می‌شود.

کرامتی ادامه داد: از اولین روزهای نوروز امسال برای جلوگیری از آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی استان جلسات متعددی برگزار شد تا با همکاری مردم و رسانه‌ها میزان آتش سوزی کاهش یابد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر