logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۲۳۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

چشم پوشی از تعلقات دنیوی از آموزه های عید قربان است

چشم-پوشی-از-تعلقات-دنیوی-از-آموزه-های-عید-قربان-است-
کارشناس مسائل مذهبی گفت: عید قربان به ما یاد می‌دهد که در راه ایزد باریتعالی باید از همه تعلقات خود چشم پوشی کرد.

حجت‌الاسلام جواد جعفری موج رسا; اظهارداشت: یکی از مهمترین فلسفه‌های عید قربان، قربانی کردن خواسته‌های فردی و شخصی است چنانکه حضرت ابراهیم به دست پدر که حاصل عمر پدر و امید زندگیش بود برای قربانی کردن نفس خود در برابر شیطان، فرزند را ذبح کرد.

وی با بیان اینکه عید قربان به ما یاد می‌دهد که باید همواره در مسیر اطاعت و بندگی خداوند متعال قرار گیریم، افزود: این عید به ما یاد می‌دهد که در راه ایزد باریتعالی باید از همه تعلقات خود چشم پوشی کرد.
مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان بیان داشت: عید قربان عید بندگی خداوند متعال است به این معنا که باید بیشتر از آنکه به فکر ذبح گوسفند و اطعام باشیم باید به فکر ذبح هوای نفس خود بوده و در این روز محکی بین خود و خدای خویش قرار دهیم.
حجت‌الاسلام جعفری بیان داشت: اصلاح رابطه خود با خداوند متعال و گذشتن از همه چیز در راه اطلاعت از او و تابع بودن در مقام عمل فلسفه بزرگ عید قربان است.
وی تصریح کرد: عید قربان به ما نشان می‌دهد که باید تابع خداوند متعال در سختترین شرایط و مشکلات جامعه بود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه ناشی از حب و خواسته‌های نفسانی است که اگر تابع نفس خود نباشیم، مشکلات جامعه کمتر می‌شود.
کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: اگر حب نفس‌‌ها کنار گذاشته شده و به دستورات دینی و عدالت محوری توجه شود بسیاری از اختلافات خانوادگی و جامعه حل شده و درگیری‌های گروهی و حزبی ناشی از حب نفس‌ها پایان می‌یابد.
مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان بیان داشت: توجه به نیازمندان جامعه یکی دیگر از فلسفه‌های عید قربان است که در این روز مردم با قربانی دادن و اطعام نیازمندان ادای تکلیف می‌کنند.
حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: عید قربان نشان می‌دهد که  به جای اینکه همیشه به دنبال تامین زندگی خود باشیم باید به فکر آخرت و باقیات و صالحات بوده و انسان مومن رابطه خود و خداوند متعال را اصلاح می‌کند تا رابطه‌اش با مومنین و جامعه اصلاح شود.
وی گفت: اگر در این عید بزرگ به فلسفه اصلی عید قربان برسیم قطعا سعادتمند در دنیا و آخرت خواهیم بود.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر