logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۲۳۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جلسه ستاد کرونای استان زنجان مطرح شد؛

کانون‌های طغیان کرونا در پیک پنجم کنترل می‌شود

کانون‌های-طغیان-کرونا-در-پیک-پنجم-کنترل-می‌شود-
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: باید مراقب کانون‌های طغیان کرونا در استان بود که در پیک پنجم این کانون‌ها کنترل می‌شوند.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جلسه ستاد کرونای استان زنجان، اظهارداشت: روند بیماران در بخش‌های سرپایی و بستری افزایشی است و درصد اشتغال تخت نیز تا ۷۰ بیمار افزایش یافته است که این موضوع ورود به پیک پنجم را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: شیب افزایشی بیماران کند است اگر چه این وضعیت پایدار نخواهد بود و افزایش بیماران را شاهد خواهیم بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: میزان سی پی آر در ابهر نسبت به مناطق دیگر استان افزایشی‌تر است اما این میزان در سایر شهرستان‌ها نیز افزایشی بوده است و این موضوع نشان می‌دهد بیماری همچنان در گردش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان تصریح کرد: در پیک گذشته میزان سی پی آر به ۷۰ درصد نیز رسید که پیش‌بینی می‌شود این روند در پیک پنجم افزایش بیشتری را داشته باشد.

قزلباش با بیان اینکه میزان بروز بیماری در شهرهای ابهر، خدابنده، خرم‌دره و زنجان است که کنترل بیشتری را می‌طلبد، افزود: باید مراقب کانون‌های طغیان کرونا در استان بود.

وی تصریح کرد: حد انتظار در خصوص واکسیناسیون، واکسینه کردن ۹۵ درصد گروه‌های هدف است که هنوز در گروه‌های اعلام شده محقق نشده است که باید منتظر حضور مردم در مراکز واکسیناسیون شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۵ درصد گروه‌های اعلام شده واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند و ضروری است مردم به محض دریافت پیامک یا تماس به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار کاهشی است و انتظار  داریم این کاهش منجر به افزایش بیماران کرونایی شود.

قزلباش برضرورت همکاری بیمارستان‌های خصوصی در زمان پیک کرونا تاکید کرد و گفت: مشکلاتی نیز از سوی بیمه‌ها به وجود آورده‌اند که ضروری است این مشکلات حل شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر