logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۲۲۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

حمایت بلاعوض صادراتی از دانش‌بنیان‌ها

حمایت-بلاعوض-صادراتی-از-دانش‌بنیان‌ها
معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: از آذر ۱۳۹۷ تا کنون بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان حمایت بلاعوض برای توسعه صادرات به بیش از ۹۰۰ شرکت دانش‌بنیان ارائه شده است.

به گزارش موج رسا; دکتر سیاوش ملکی‌فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی بسته‌های خدماتی متنوعی را برای کمک به بین‌المللی شدن و تقویت صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه خود داشته و از سال ۹۷ آنها را اجرایی کرده است.

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص ارائه خدمات توانمندسازی به شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه صادرات گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب خدمات توانمندسازی، ضمن تسهیل فرایند تجاری‌سازی و ورود به بازارهای صادراتی به شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت بلاعوض اعطا می‌کند.

وی با بیان اینکه بسته خدمات توانمندسازی صادراتی شامل ۶ نوع خدمت در زمینه‌های مختلف است، گفت: این خدمات شامل «آموزش و مشاوره»، «دریافت استانداردهای صادراتی»، «حفاظت از دارایی‌های فکری» (شامل ثبت اختراع، نشان تجاری و طرح صنعتی)، «حضور در نمایشگاه‌های خارجی (اعم از مستقل و پاویون)»، «اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری» و «حضور در پایگاه‌های صادراتی» است.

ملکی فر خاطر نشان کرد: از آذر ۱۳۹۷ تاکنون بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان حمایت بلاعوض برای توسعه صادرات به بیش از ۹۰۰ شرکت دانش‌بنیان ارائه شده است که منجر به صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان متعددی شده است.

به گفته وی، از نظر حوزه‌های فناوری صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان، مواد شیمیایی با ۱۸۶ میلیون دلار، دارو با ۱۵۲ میلیون دلار، فراورده‌های معدنی و فلزی با ۹۹ میلیون دلار، فناوری اطلاعات و محتوای دیجیتال با ۵۰ میلیون دلار و مواد پلیمری با ۴۸ میلیون دلار به ترتیب بیشترین صادرات را در سال ۹۸ به خود اختصاص داده‌اند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر