logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۲۲۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

شوراى نگهبان در برابر مقاصد غرب و ابرقدرت‫ها ایستاده است

شوراى-نگهبان-در-برابر-مقاصد-غرب-و-ابرقدرت‫ها-ایستاده-است-
امام جمعه ابهر گفت: توهین‫‌ها در واقع به‫ خاطر آن است كه شوراى نگهبان در برابر مقاصد غرب و ابرقدرت‫ها ایستاده است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره سفارش به روز عرفه اظهار داشت: یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی که به انسان ارزانی داشته شده است این است که اجازه داده شده خداوند متعال را بخواند چنان که از امام زین العابدین(ع) روایت شده که در مقام نیایش عرضه می‌دارد:( وَ مِنْ اَعْظَمِ النِّعَمِ عَلَیْنا جَرَیانُ ذِكْرِكَ عَلى الْسِنَتِنا وَ اِذْنُكَ لَنا بِدُعاَّئِكَ) از بزرگترین نعمت‌های تو بر ما، جاری شدن یاد تو بر زبان ما و اجازه دادنت به ما برای دعا به درگاه تو است. 

وی ادامه داد: بزرگتر از نعمت دعا، نعمت اجابت درخواست دعایی است که خداوند متعال آن را تضمین کرده و فرموده:( ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ) که برای بهره‌برداری از این دو نعمت بزرگ، آگاهی نسبت به ارزش، اهمیت و عظمت دعا، شناخت آداب، شرایط، آفات و موانع اجابت دعا، همچنین آشنایی با سیره عملی پیشوایان اسلام در این زمینه ضروری است.
خطیب جمعه ابهر با بیان اینکه دعا، کلید رحمت الهی، مایه تقرب به خداوند متعال، موجب تامین خواسته‌ها، سلامتی از شیطان و وسوسه‌های اوست، افزود: دعا، نه تنها در رهایی از گرفتاری‌ها  و دردها و رنج‌های زندگی به انسان کمک می‌کند بلکه سرنوشت قطعی زندگی را تغییر می‌دهد. 
امام جمعه ابهر با اشاره به فرا رسیدن عید سعید قربان، گفت:  نماز عید قربان در ساعت 7:30 صبح روز عید برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام رحیمی ادامه داد: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است. که یادآور زیباترین نمونه تعبد انسان در برابر خداوند متعال است. عید قربان، عید فداکاری، ایثار، اخلاص و عشق است. فدا کردن فرزند دلبند خود، در راه خدا، امتحان الهی برای حضرت ابراهیم بود که عید قربان یاد آور آن است. 
وی به سالروز تاسیس شورای نگهبان در سال 1359 اشاره کرد و گفت:  26 تیرماه 1359 سالروز تأسیس شورای نگهبان با حكم امام خمینی(ره) است. شورای نگهبان جایگاهی بی‌بدیل و راهبردی در نظام اسلامی دارد و به‌ همین دلیل یكی از نهادهایی است كه بیشترین هجمه‏‌های دشمن را به‌خود اختصاص داده است. 
خطیب جمعه ابهر با بیان اینکه شورای نگهبان نقطه تضمین و سلامت نظام و تامین کننده امنیت سیاسی است، افزود: شوراى نگهبان یكى از اركان اصیل نظام اسلامى و ضامن جمهوریت نظام و اسلامیت قوانین در جمهورى اسلامى و حافظ قانون اساسى است كه بارها در معرض هجمه تبلیغاتى بدخواهان جمهورى اسلامى قرار گرفته است. 
امام جمعه ابهر بیان داشت: حملات به شوراى نگهبان گاه از سوى دشمنانى است كه با اسلامیت نظام مخالفت دارند و سعى دارند كه این نهاد مؤثر نظام را تضعیف كنند تا از این طریق راه ورود احكام و قوانین غیر اسلامى در كشور باز شود و گاه از سوى كسانى است كه به هر دلیل مورد تأیید شوراى نگهبان براى ورود به انتخابات‫ها قرار نگرفته‌اند که این افراد نیز گاه دست به تبلیغات سازمان‫ یافته علیه شوراى نگهبان مى‫زنند.
حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: یكى از شیوه‫‌هاى دشمن براى مقابله با شوراى نگهبان حمله و اهانت به این شورا و منتسب كردن آن‫ها به استبداد و دیكتاتورى بوده است. در برابر همین حملات و اهانت‫ها بود كه امام راحل از شوراى نگهبان حمایت كردند و متذكر شدند كه حمله به شوراى نگهبان به‫ خاطر حمایت از اسلام است و توهین‫‌ها در واقع به‫ خاطر آن است كه شوراى نگهبان در برابر مقاصد غرب و ابرقدرت‫ها ایستاده است.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر