logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۲۲۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

43 هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان واگذار شده است

43-هکتار-از-زمین‌های-شهرک-صنعتی-شهید-شهریاری-زنجان-واگذار-شده-است
استاندار زنجان گفت: 10 درصد از زمین‌های شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان به مساحت 43 هکتار به متقاضیان واگذار شده است.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در حاشیه افتتاح شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان که با حضور معاونان وزیر صمت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای روستاییان، یکی از اقدامات بود که بعضی از واحدهای صنعتی را معین بعضی از روستاها کنیم تا برای روستاییان اشتغال ایجاد کند.

وی با بیان اینکه اولین اقدام برای این کار، تهیه منظومه روستایی بود، خاطرنشان کرد: سال گذشته منظومه روستایی تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان زنجان تهیه شده و مشخص است که در چه زمینه‌ای می‌توانند فعالیت کنند.

حقیقی با اشاره به سفر معاونان وزیر صمت به استان زنجان افزود: امروز یکی از برنامه‌ها این بود که 3 قرارداد با وزارت صمت امضا کردیم که این 3 واحد تولیدی موظف‌اند بعضی صنایع را معین روستاها کنند که موضوع اشتغال در روستاها را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: قرار است که از وزارت صمت بر اساس منظومه روستایی، حضور پیدا کرده و مشاوره و توجیهات لازم انجام شود تا زمینه ایجاد اشتغال روستایی فراهم شود.

استاندار زنجان با اشاره به افتتاح شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان گفت: در فاز اول 435 هکتار از زمین‌های این شهرک آماده شده و تا یک هزار هکتار نیز قابلیت توسعه دارد.

وی اظهار داشت: حُسن افتتاح شهرک شهید شهریاری در غرب شهرستان زنجان این است که در این منطقه آنچنان توسعه شهرک صنعتی نداشتیم که این نکته خیلی خوبی خیلی است و توازن در توسعه شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: حُسن دگیر افتتاح شهرک شهید شهریاری این است که بخش‌ها و زون‌های مختلف واحدهای صنعتی در 8 بخش از محیط زیست مجوز گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، واحدهای صنعتی در 8 زون مختلف می‌توانند در این شهرک صنعتی، حضور و مشارکت داشته باشند.

استاندار زنجان گفت: 10 درصد از زمین‌های شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان به مساحت 43 هکتار به متقاضیان 6 واحد صنعتی واگذار شده که یک واحد امروز کلنگ‌زنی شد.

وی اظهار کرد: امیدواریم این شهرک با تامین و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم، قابلیت توسعه بیشتری داشته باشد چرا که آینده بسیار خوبی دارد.

حقیقی با اشاره به مطالعات اولیه منطقه ویژه اقتصادی زنجان و صدور دستور تشکیل هیات امنای منطقه ویژه ابراز کرد: امیدواریم با توسعه شهرک‌های صنعتی در کنار منطقه ویژه اقتصادی و همچنین بسترهای خطوط ریل و راه‌آهن (دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین و همچنین با فراهم شدن بستر فرودگاه و جاده بتوانیم منطقه لجستیک شمال‌غرب کشور را در زنجان شاهد باشیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر