logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۲۲۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خبرداد

رشد 21 درصدی صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی در سراسر کشور

رشد-21-درصدی-صدور-پروانه‌های-بهره‌برداری-صنعتی-در-سراسر-کشور
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد 21 درصدی صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی در سراسر کشور خبرداد و گفت: تولید واحدهای صنعتی در سراسر کشور روند افزایشی دارد.

به گزارش موج رسا; مهدی صادقی‌نیارکی امروز در حاشیه افتتاح شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد تولیدات صنعتی در سطح کشور اظهار کرد: 28 رشته در حوزه صنعت فعالیت دارند و میزان تولیدات این واحدها به صورت ماهانه رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد 23 رشته صنعتی نسبت به دو ماهه امسال با افزایش تولید مواجه بودند تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده وضعیت رو به رشد تولید واحدهای صنعتی است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در سراسر کشور اشاره و عنوان کرد: در صدور پروانه‌های بهره‌برداری با رشد 21 درصدی مواجه هستیم و اشتغال پروانه‌های صادر شده نیز رشد 15 درصدی را نشان می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: جواز تاسیسی که دو ماهه امسال صادر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

صادقی نیارکی با تاکید براینکه مسیر کشور به سمت توسعه صنعتی فراهم شده است خاطر نشان کرد: در سراسر کشور شاهد احداث طرح‌های جدید هستیم و همچنین واحدهای موجود با ظرفیت تمام فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی واحدهای مختلف صنعتی در استان بودیم که این اقدامات نوید بخش رشد تولید و صادرات غیرنفتی کشور در سال‌های آتی است ادامه داد: یکی از مباحث مهمی که امروزه مطرح می‌شود توجه به تولید داخل است و بسیاری از طرح‌هایی که امروز در استان زنجان بازدید کردیم توجه به تولید داخل و خود اکتفایی احداث شده و فعالیت می‌کنند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطر نشان کرد: باید همه ما از صنعت‌گران و فعالین اقتصادی حمایت کنیم تا همه سرمایه‌های کشور به سمت تولید هدایت شود./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر