logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۲۲۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

عضو پارلمان عراق خواهان استعفای الکاظمی شد

عضو-پارلمان-عراق-خواهان-استعفای-الکاظمی-شد
عضو پارلمان عراق نخست وزیر این کشور را مقصر در حادثه آتش سوزی بیمارستان الحسین ناصریه خواند و از او خواست فورا استعفا دهد.

به گزارش موج رسا; «یوسف الکلابی» عضو ائتلاف الفتح از مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق خواست به دنبال فاجعه آتش سوزی بیمارستان الحسین در الناصریه مرکز استان ذی قار در جنوب عراق استعفا دهد.

به گزارش خبرگزاری ملی عراق(نینا)، الکلابی در نشست خبری گفت: من به صراحت از نخست وزیر می‌پرسم، آیا شما توانستید به هر یک از این سه محور انتخابات زودرس، مقابله با اپیدمی کرونا و دستیابی به امنیت برای شهروندان دست یابید.
 
وی با اشاره اینکه استان‌های مرکز و جنوب عراق هیچ امنیتی ندارند، گفت: اتفاقات و درگیری‌های عشایری و ترورهای هر روز در این مناطق در برابر چشم و گوش دولت صورت می‌گیرد.
 
عضو پارلمان عراق الکاظمی را خطاب قرار داد و گفت: من شما را صادقانه نصیحت می‌کنم و صمیمانه دعوت به استعفا می‌کنم، چرا که نتوانسته‌اید در طول امسال کشور را اداره کنید. استعفا دهید و عزت و شان خود و دولتتان را حفظ کنید.
 
الکلابی گفت: آنچه از سوی برخی وزرای شما رخ می‌دهد و تخلفات فاجعه بار آنها و حضور نیافتنشان در پارلمان برای پاسخگویی،  افزایش پرونده‌های فساد، وخامت اوضاع امنیتی، بی احترامی‌ها به نیروهای امنیتی و ارتش، بازگشت تحرکات داعش و فعالیت هسته‌های تروریستی در غرب عراق و کرکوک و ضعف در اعتبار دولتی که شرم آور شده، گواه شکست دولت است.
 
عضو پارلمان عراق با درخواست مجدد از نخست وزیر برای استعفای فوری گفت: همان گونه که در حادثه بیمارستان ابن الخطیب همگی حسن التمیمی وزیر بهداشت وقت را مقصر خوانده و او را برکنار کردید، اما حالا غیر از شما آقای الکاظمی و دولتتان کسی مقصر نیست.
 
 یک مرکز نگهداری مبتلایان به کرونا در بیمارستان «امام حسین (ع)» شهر الناصریه واقع در استان «ذی‌قار» در جنوب عراق شامگاه گذشته (دوشنبه) دچار آتش‌سوزی شد.
 
خبرگزاری رسمی عراق (واع) بعدظهر امروز سه‌شنبه به نقل از مرکز بهداشت ذی قار گزارش داد که تعداد افراد جان‌باخته در این حادثه به ۱۰۸ نفر افزایش یافته است.
 
در چهارم اردیبهشت ماه گذشته نیز آتش سوزی در بیمارستان «ابن الخطیب» ویژه درمان بیماران کرونایی در بغداد به کشته شدن ۸۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر