logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۲۲۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان خبر داد؛

ارائه مشاوره رایگان ازدواج به جوانان توسط ۹ مرکز در زنجان

ارائه-مشاوره-رایگان-ازدواج-به-جوانان-توسط-۹-مرکز-در-زنجان
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف جهت افزایش فرهنگ در حوزه ازدواج گفت: متاسفانه وضعیت ازدواج در استان پایین‌تر از میانگین کشوری است.

به گزارش موج رسا; علی خلیلی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با تاکید بر افزایش فرهنگ ازدواج آسان در جامعه اظهار کرد: رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ازدواج آسان بسیار تاثیر گذار هستند و امیدواریم با توجه به این موضوع شاهد افزایش ازدواج آسان برای جوانان در جامعه باشیم.

وی تصریح کرد: ازدواج آسان در دین ما مورد تاکید قرار گرفته اما متاسفانه در جامعه شاهد ازدواج‌های تجملاتی هستیم و تجمل‌گرایی و افزایش انتظارات مانع بزرگی برای ازدواج جوانان تبدیل شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اينکه خانواده‌ها باید به موضوع ازدواج آسان توجه ویژه‌ای داشته باشند و زمینه را برای جوانان فراهم کنند گفت: ما امروز انتظار این را داریم که با کمک خانواده‌ها در حوزه ازدواج جوانان یک دگرگونی اتفاق بیفتد و شاهد ازدواج راحت جوانان باشیم.

وی با اشاره به اینکه اداره ورزش و جوانان استان نیز در راستای ترویج ازدواج آسان اقدامات قابل توجهی انجام داده است ابراز کرد: سال گذشته ۱۱۶ کارگاه آموزشی ازدواج در استان زنجان برگزار شده است.

خلیلی با تاکید براینکه آموزش‌ها به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود ادامه داد: راه اندازه مراکز مشاوره ازدواج در استان زنجان مورد توجه قرار گرفت که در این راستا مراکز ازدواج در سال ۹۶ از دو مرکز به ۹ مرکز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۶ مرکز در استان زنجان بوده و ۳ مرکز نیز در شهرستان ابهر راه اندازی شده است افزود: تلاش داریم تعداد مراکز مشاوره ازدواج را در سطح استان افزایش دهیم و در این حوزه تسهیلات خوبی برای متقاضیان ارائه می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه اهدای جهیزیه برای نوعروسان نیز از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد بیان کرد: با همکاری سپاه استان و خیرین اقدامات خوبی در این راستا انجام شد و ۵۸۰ مورد از اقلام جهیزیه را تهیه شد و این کار خیر همچنان تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای ۲۴۰ نفر مشاوره‌ رایگان داده شد ادامه داد: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۳ نفر به مراکز مشاوره مراجعه کرده بودند.

خلیلی در ادامه با اشاره به وضعیت سن ازدواج در استان زنجان اظهار داشت: متوسط سن ازدواج آقایان در سال ۹۸، ۲۷.۳ درصد و خانم‌ها نیز ۲۲.۵ سال بود.

وی عنوان کرد: میزان ازدواج در سلام ۹۹ نسبت به سال گذشته ۲.۳۱ درصد افزایش داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه سن ازدواج در استان زنجان نسبت به میانگین کاهش دارد گفت: میانگین رشد ازدواج در کشور ۴.۷ درصد است که استان زنجان کمتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر