logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۲۱۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

کمیسیون عمران مجلس موافق تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی است/ بخشی از ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی محقق نمی‌شود

کمیسیون-عمران-مجلس-موافق-تفکیک-وزارتخانه-راه-و-شهرسازی-است-بخشی-از-ماموریت‌های-وزارت-راه-و-شهرسازی-محقق-نمی‌شود
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قاطبه مجلس به ویژه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی موافق تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی هستند.

سیدالبرز حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا;  اظهار داشت: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی  در حوزه مسکن و مسائل شهرسازی از پلاک در خانه تا همه حوزه‌های حمل‌ونقلی از جمله زمینی، دریایی، هوایی و  ریلی ماموریت دارد.

وی با بیان اینکه گستردگی وزارت راه و شهرسازی بسیار زیاد بوده و ۹۰ درصد فعالیت‌های آن اجرایی است، افزور: با توجه به حجم کار وزارت راه و شهرسازی تصمیمات این وزارتخانه در بسیاری از موارد موثر است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حال حاضر  به شکل و شیوه فعلی یک وزیر به تنهایی نمی‌تواند به همه ابعاد به صورت کارشناسی بپردازد و این موضوع مسئله ساز می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با روش فعلی اداره وزارت راه و شهرسازی هر کسی به عنوان وزیر در این وزارتخانه فعالیت کند، بخشی از ماموریت‌ها محقق نمی‌شود.

حسینی تصریح کرد: تفکیک این وزارتخانه به دو وزارتخانه راه و ترابری و راه و شهرسازی در تحقق اهداف در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند.

وی گفت: کارشناسان متفق القول برای تفکیک این وزارتخانه هستند و خود وزارتخانه نیز به این موضوع رسیده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی موافق تفکیک این وزارتخانه است اما باید موضوع در قالب طرح در صحن علنی مجلس مطرح شود که ضروری است صحن مجلس برای پذیرش این موضوع آماده‌سازی  شود.

حسینی با اشاره به اینکه هنوز اقدام و بحث مشخصی در این زمینه وجود ندارد اما قاطبه مجلس موافق این موضوع هستند، افزود: در صورت طرح مسئله نسبت به آن تصمیم‌گیری می‌شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر