logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۲۱۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

جوانان در صورت ثبت سمن مورد حمایت قرار می‌گیرند/ فعالیت 53 سمن جوان در زنجان

جوانان-در-صورت-ثبت-سمن-مورد-حمایت-قرار-می‌گیرند-فعالیت-53-سمن-جوان-در-زنجان
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه اولویت ما حمایت از سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) است، گفت: از تمام جوانان حمایت می‌کنیم اما در صورتی که فعالیت جوانان در قالب سمن باشد، حمایت‌های بیشتری می‌توان از آن‌ها کرد.

هادی شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص تاثیرات شیوع ویروس کرونا به فعالیت سمن‌ها اظهار داشت: فعالیت سمن‌ها هیچ وقت متوقف نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تا قبل از شیوع کرونا اکثر برنامه‌های سمن‌ها به صورت حضوری بود، خاطرنشان کرد: بعد از کرونا تاکید بر فعالیت‌ها در فضای مجازی است.

شهبازی با بیان اینکه فعالیت‌های مجازی به اندازه برنامه‌های حضوری، اثرگذار نمی‌شود، افزود: اجرای برنامه‌هایی مانند مشاوره‌ها، جلسات اعضا و سایر هماهنگی‌ها به صورت مجازی، سخت است اما نکته مهم اینکه فعالیت و رسالت سمن‌ها در دوران کرونا تعطیل نشده و در فضای مجازی ادامه دارد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در خصوص حمایت از سمن‌ها گفت: حمایت از سمن‌ها در چند قسمت صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه بخشی از حمایت‌ها در مناسبت‌های مختلف ملی، مذهبی و فرهنگی انجام می‌شود، اظهار داشت: هر سمنی که برنامه‌ای برای مناسبت‌های مختلف داشته باشد، اداره کل ورزش و جوانان از آن حمایت می‌کند.

شهبازی با اشاره به تولید ویژه‌برنامه «صهبای عشق» به مناسبت هفته ازدواج خاطرنشان کرد: این برنامه توسط یکی از سمن‌ها تولید می‌شود که اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز از آن حمایت می‌کند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه بخش دیگری از حمایت‌ها در قالب طرح‌های فراگیر استانی و منطقه‌ای است، گفت: سمن‌های جوانان، طرح‌های خود را ارائه می‌دهند که این طرح‌ها توسط شورای مربوطه، داوری می‌شود و سپس با ارسال به وزارت ورزش و جوانان جهت اجرا تامین اعتبار می‌شود.

وی با بیان اینکه در همین رابطه امسال از 4 سمن در بخش استانی و 5 سمن در بخش منطقه‌ای تقدیر شد، افزود: برای نمونه؛ طرح یکی از سمن‌ها در خرمدره در خصوص اوقات فراغت بود و طرح یکی دیگر از سمن‌ها نیز در بحث قلم‌زنی مس برای زنان بی‌سرپرست که حمایت‌های مالی از آن‌ها انجام شد.

شهبازی اظهار داشت: کارگاه‌های دانش‌افزایی نیز برای سمن‌ها ارائه می‌شود که سمن‌ها برای این کار باید در سامانه مربوطه ثبت‌نام کنند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه اولویت ما حمایت از سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) است، گفت: از تمام جوانان حمایت می‌کنیم اما در صورتی که فعالیت جوانان در قالب سمن باشد، حمایت‌های بیشتری می‌توان از آن‌ها کرد.

وی با بیان اینکه 97 سازمان مردم‌نهاد جوان در استان به ثبت رسیده که هم‌اکنون 53 سمن فعال هستند، خاطرنشان کرد: از جوانان 18 تا 34 سال تمام درخواست می‌کنیم که برای ثبت سمن اقدام کنند چرا که در این صورت، دست ما برای حمایت باز است و بهتر می‌توان از جوانان حمایت کرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر