logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۲۱۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

واکسیناسیون افراد بالای 65 سال در زنجان آغاز شد

واکسیناسیون-افراد-بالای-65-سال-در-زنجان-آغاز-شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه زنجان دارای کمترین مرگ و میر بیمارستانی بیماران کرونایی است گفت: در حال حاضر هم واکسیناسیون افراد بالای 65 سال در زنجان در حال انجام است.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واکسیناسیون بیماران کرونایی در کشور همواره دچار فراز و نشیب‌هایی بوده و این مسئله تنها مربوط به وزارت بهداشت نیست.

وی با بیان اینکه کار وزارت بهداشت کار تخصصی بوده و بیشتر در خصوص کیفیت و تایید واکسن‌ها کار می‌کند، افزود: برای اینکه واکسن در اختیار مردم قرار گیرد تحریم و منابع مالی موثر است که این موضوعات خارج از اراده وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: درصد قابل توجهی از واکسن‌های دریافت شده در استان زنجان تزریق شده است و با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده تزریق واکسن خوب پیش رفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه همکاری نهادها و سازمان‌ها و هدایت مدیریت عالی استان موجب شده تا در مجموع 90 درصد واکسن‌ها در استان توزیع شده است و مابقی نیز در حال تزریق است، افزود: علت کندی واکسیناسیون مرتبط با میزان واکسنی است که در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و اگر واکسن بعدی به موقع برسد با سرعت بیشتری از سرعت موجود این تزریق‌ها را انجام می‌دهیم.

قزلباش خاطرنشان کرد: قادر هستیم در روز حداقل 10 هزار دوز واکسن را تزریق کنیم که به 30 دوز نیز قابل افزوده شده است چرا که ظرفیت‌های لازم در استان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه از این هفته اولین پارت واکسن‌ در اختیار استان قرار گرفته است و به سرعت واکسیناسیون انجام می‌شود، ابراز کرد: مشکلی در زمینه تزریق واکسن وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: بر اساس آخرین مقالات منتشر شده توسط مراکز معتبر و بررسی مرگ و میر استانی، زنجان از نظر مرگ و میر بیمارستانی در کشور در پایین‌ترین بخش قرار دارد و به همراه آذربایجان غربی دو استانی هستیم که کمترین مرگ ومیر بیمارستانی بیماران کرونا را داریم.

قزلباش یادآور شد: واکسن نمی‌تواند عاملی برای عدم مبتلا به بیماری کرونا باشد، اما واکسن امکان ابتلا و بستری و مرگ و میر افراد را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه واکسن برکت وارد استان شده و تزریق آن نیز آغاز شده است، عنوان کرد: از امروز افراد بالای 70 درصد لکه‌گیری و افراد بالای 65 سال واکسینه می‌شوند.

این مسئول یادآور شد: هم اکنون واکسن سینوفارم و برکت در استان برای واکسیناسیون وجود دارد که افراد به انتخاب خود، واکسن دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ضروری است افراد بالای 65 سال به دنبال ارسال پیامک و تماس تلفنی برای تزریق واکسن مراجعه کرده و افراد بالای 60 سال در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند تا در نوبت دریافت واکسن قرار گیرند.

قزلباش یادآور شد: تزریق واکسن برکت دارای سازوکار متفاوتی نبوده و در دو دوز تزریق می‌شود و افرادی که تمایل داشته باشند می‌توانند از این واکسن استفاده کنند .

وی افزود: توصیه می‌شود افراد اولین واکسن در دسترس را دریافت کنند تا از بهره فردی و اجتماعی آن بهره‌مند شده و زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

این مسئول تصریح کرد: تا کنون 140 هزار واکسن به استان زنجان تحویل و قسمت عمده‌ای تزریق شده است و در مراحل بعدی با سرعت بیشتری ادامه می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در گروه سنی 80 سال به بالا ، 80 درصد افراد در نوبت اول و دوم واکسن دریافت کرده‌اند، افزود: در گروه سنی بین  75 تا 79 سال نیز 75 درصد واکسن دریافت کرده‌اند.

قزلباش بیان داشت: در گروه سنی 70 تا 75 سال در نوبت اول 75 درصد و در نوبت دوم 70 درصد واکسن تزریق شده است.

وی ادامه داد: افراد بین 65 تا 69 سال در نوبت اول 56 درصد واکسینه شده و نوبت دوم بیش از 51 درصد از این گروه سنی واکسن خود را دریافت کرده‌اند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر