logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۲۱۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

مقابله با جنگ نرم دشمن مهمترین وجهه بسیج دانشجویی است

مقابله-با-جنگ-نرم-دشمن-مهمترین-وجهه-بسیج-دانشجویی-است
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، حضور در ماموریت جنگ نرم را مهمترین وجهه بسیج دانشجویی بیان کرد و گفت: ماموریت‌ها شامل سخت، نیمه‌سخت و نرم است که بیشترین ماموریت بسیج دانشجویی در حوزه جنگ نرم است.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل طهماسبی در مراسم تکریم و معارفه مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه بیش از 20 قشر در حوزه‌های مختلف بسیج داریم، اظهار داشت: اقشار مختلف بسیج، فعالیت‌ها و اقدامات زیادی را در کمک به دولت و مجموعه‌های دیگر انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی از جمله این اقشار بوده که بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از بخش‌های پرتوان و پرتلاش سپاه است و با توجه به وجود جوانان فعال در این تشکل، حائز اهمیت است.

طهماسبی افزود: بسیج دانشجویی هم در فرمان حضرت امام خمینی(ره) در زمان تشکیل و هم در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب که بیشترین خطاب آن به جوانان است، مورد تاکید قرار گرفته است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به تدوین سند 10 ساله اعتلای بسیج گفت: طبق این سند که برگرفته از فرمایشات امامین انقلاب و به‌ویژه بیانیه گام دوم انقلاب است، طی 10 سال باید بر روی موضوعاتی که در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید شده، کار شود که بیشتر آن‌ها به حوزه جوانان و بسیج دانشجویی برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه طبق این سند باید نسبت به نقش ولی فقیه در ادامه راه و مسیر انقلاب در حوزه دانشگاهی و دانشجویی، کار شود، اظهار داشت: امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی 40 سال گذشته انقلاب را مدیریت کردند و در ادامه نیز نقش رهبری برای 40 سال دوم، بی‌بدیل است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: هرچند اقدامات خوبی نیز انجام شده اما انتظار این است که بسیجیان و دانشگاهیان، کارهای بزرگتر و بیشتری در حوزه گام دوم انقلاب بردارند و می‌توانیم این کار را انجام دهیم و سند اعتلای بسیج که برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب است می‌طلبد که این موضوع در برنامه‌های بسیج دانشجویی نیز قرار گیرد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، حضور در ماموریت جنگ نرم را مهمترین وجهه بسیج دانشجویی بیان کرد و گفت: ماموریت‌ها شامل سخت، نیمه‌سخت و نرم است که بیشترین ماموریت بسیج دانشجویی در حوزه جنگ نرم است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ماموریت‌های بسیج، حضور در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با روحیه جهادی است، اظهار داشت: بسیجیان زنجانی در دوران شیوع ویروس کرونا نیز کارهای بزرگی انجام دادند که اگر بخواهیم به پول تبدیل کنیم، نمی‌توان قیمت به آن گذاشت اما با روحیه جهادی در هر زمینه‌ای که مردم نیاز داشته باشند، پای کار هستند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: تلاش در حوزه آبرسانی به 60 روستای استان و تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که بسیج به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی در آن فعال است.

وی افزود: امروز بسیجیان در دانشگاه‌ها با روحیه جهادی در حوزه‌های علمی، عام‌المنفعه، رسیدگی به محرومان و ساخت‌وسازها در حال تلاش جهادی هستند هرچند در بعضی جاها هم کمبود و مشکلات اعتباری و تجهیزات وجود دارد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه بسیج از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کند، گفت: امیدواریم با وحدت، همدلی و تشریک مساعی بتوانیم در همه جای ایران به‌ویژه زنجان که محرومیت‌های زیادی دارد، بتوانیم محرومیت‌زدایی کنیم.

وی با بیان اینکه 30 درصد مردم در روستاها و 70 درصد در شهرها زندگی می‌کنند، اظهار داشت: اگر نسبت به رفع مشکلات و محرومیت‌ها تلاش نشود، ممکن است این نسبت به 20 به 80 تغییر کند که در این صورت، آسیب‌های اجتماعی بیداد خواهد کرد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان در اوایل نیمه دوم سال جاری گفت: دانشگاه‌ها شامل دانشجویان و اساتید دارای یک کمیته در این کنگره هستند و اقدامات خوبی نیز تاکنون انجام شده که جای قدردانی دارد.

وی افزود: خواهش ما این است که توجه ویژه به کنگره شهدای استان داشته و ما را در برگزاری و غنای هرچه بیشتر این کنگره همراهی کنند.

 

*‌ بسیج دانشجویی، مجموعه‌ای مطالبه‌گر در عین رعایت اصول تشکیلاتی و حفظ حرمت‌ها است

ابوالفضل صابری، مسئول سابق ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به خلاصه‌ای از فعالیت 3 ساله خود در دوران تصدی مسئولیت گفت: بسیج دانشجویی، مجموعه‌ای شاداب، پرنشاط و مطالبه‌گر در عین رعایت اصول تشکیلاتی و حفظ حرمت‌ها است و این‌ها لازمه حرکت برای رشد است.

وی اظهار داشت: آنچه که در این مدت اتفاق افتاد، شروع حرکت‌هایی بود که بخشی از نتایج آن مشاهده شده و هر سال نیز پُربارتر می‌شود.

صابری خاطرنشان کرد: هر اقدامی که مسئول به عنوان نماد یک تشکل انجام می‌دهد به پشتوانه همه اعضای آن ساختار و سازمان است.

مسئول سابق ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان گفت: یکی از ویژگی‌های مثبت ناحیه بسیج دانشجویی در استان زنجان، داشتن تجربه اعضا در تشکل بسیج و سایر تشکل‌ها است.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌ها بچه‌های تشکل و بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها بودند که هم ما را رشد دادند و هم خودشان رشد کردند.

صابری گفت: بار اصلی مجموعه بر دوش بچه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها است و بخش عمده ظرفیت مجموعه، نتیجه زحمات این‌ها است.

مسئول سابق ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه بسیج دانشجویی، تشکل 2 بُعدی است، خاطرنشان کرد: یک طرف تشکل، متصل به سپاه و یک طرف دیگر نیز دانشگاه است.

وی تصریح کرد: همیشه از تجربیات سپاه استفاده کردیم اما از این طرف هم تلاش شده که بُعد دانشجویی تشکل، پررنگ‌تر شود.

حسین محمدی، مسئول جدید ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب گفت: امیدواریم با قبول این مسئولیت بتوانیم در ادامه مسیر به آنچه که رهبر انقلاب از ما انتظار دارند و به قله‌هایی که در بیانیه گام دوم نیز ترسیم کرده‌اند نزدیک‌تر شویم.

سیدمحسن نجفیان، رئیس دانشگاه زنجان نیز در ابتدای این مراسم ضمن خسته نباشید و قدردانی از زحمات مسئول سابق ناحیه بسیج دانشجویی استان گفت: امیدواریم با حضور مسئول جدید در این مسئولیت، شاهد فعالیت‌های بیشتر و موثرتر این نهاد مقدس در سطح دانشگاه‌های استان زنجان باشیم.

به گزارش موج رسا؛ در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های ابوالفضل صابری در مدت تصدی مسئولیت ناحیه بسیج دانشجویی استان قدردانی و حسین محمدی به عنوان مسئول جدید ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان معارفه شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر