logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۲۱۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا:

وضعیت تولید گندم استان زنجان خوب نیست/ کاهش تولید بیش از 50 درصدی گندم در مزارع دیم استان

وضعیت-تولید-گندم-استان-زنجان-خوب-نیست-کاهش-تولید-بیش-از-50-درصدی-گندم-در-مزارع-دیم-استان
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به کاهش تولید بیش از 50 درصدی گندم در مزارع دیم استان گفت: وضعیت تولید گندم استان زنجان امسال خوب نیست.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در حال حاضر برداشت گندم در استان زنجان ادامه دارد اظهار کرد: وضعیت گندم استان زنجان امسال به دلیل خشکسالی خوب نیست.

وی تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم که در برداشت گندم در استان زنجان با کاهش مواجه خواهیم شد.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: امسال اقداماتی مانند تامین کودشیمیایی، مبارزه با سن گندم، تامین سموم و همچنین تامین مکانیزاسیون که در افزایش تولید گندم تاثیر داشت به موقع انجام شد.

وی با بیان اینکه در حال حاظر کمباین‌ها در سطح استان زنجان در برداشت گندم فعالیت دارند ادامه داد: امسال اقدامات بسیار زیادی برای حفظ مزارع گندم در استان زنجان انجام شد اما متاسفانه به دلیل کمبود بارش وضعیت خوبی را در برداشت شاهد نیستیم.

تاراسی با اشاره به اینکه امسال میزان تولید گندم در استان زنجان حدود 200 هزار تن برآورد شده است گفت: میزان خرید گندم در استان نیز حدود 140 تا 150 هزار تن خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت مزارع گندم یاد آور شد: مزارع دیم امسال بیشتر تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته و وضعیت خوبی ندارند.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان اظهار داشت: امسال باد زدگی در مزارع آبی نیز شاهد بودیم اما حدود 55 درصد در مزارع دیم استان با کاهش تولید گندم مواجه هستیم./ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر