logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۲۱۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر فرش سازمان صمت استان زنجان استان زنجان به موج رسا خبر داد؛

عدم استقبال فرشبافان از بیمه عشایری/ 15 هزار نفر از فرشبافان زنجان در انتظار بیمه فرشبافی هستند

عدم-استقبال-فرشبافان-از-بیمه-عشایری-15-هزار-نفر-از-فرشبافان-زنجان-در-انتظار-بیمه-فرشبافی-هستند
مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به 15 هزار نفر از فرشبافان زنجان در انتظار بیمه فرشبافی هستند گفت: تا به امروز اتفاق خاصی در خصوص بیمه فرشبافی نیفتاده است.

سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه تا به امروز در خصوص بیمه فرشبافان در استان زنجان اتفاق خاصی نیفتاده است اظهار کرد: در حال حاضر حدود 5 هزار و 250 نفر در استان زنجان بیمه فرشبافی دارند.

وی با بیان اینکه اگر ظرفیت برای بیمه فرشبافی ایجاد شود 15 هزار نفر فرشباف واقعی در انتظار بیمه هستند تصریح کرد: بیمه عشایری برای بیمه کردن فرشبافان به عنوان جایگزین پیشنهاد شده است و اگر استقبالی باشد مانعی در این بیمه وجود ندارد.

مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه عدم استقبال فرشبافان از این بیمه به دلیل نداشتن دفترچه درمانی، و شرایط بازنشستگی آن که 65 سال است، برمی گردد ادامه داد: علاوه برآن پایین بودن حقوق بازنشستگی نیز باعث شده فرشبافان از بیمه عشایری استقبال نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی زنجان کمبود اعتبار را مشکل اصلی بیمه فرشبافان می‌داند ابراز کرد: بیمه تعداد نفراتی هم که فرشبافان واقعی نبودند قطع شد اما متاسفانه برای جایگزینی آنها اقدام خاصی انجام نشد.

جعفری خاطر نشان کرد: تامین اجتماعی علت عدم جایگزین کردن فرشبافان واقعی را کمبود اعتبار عنوان می‌کند و اعلام کرده دولت اعتباری که برای بیمه فرشبافان می‌دهد ثابت بوده و این موضوع برای جذب بیمه شدگان جدید محدودیت ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه آمار صادرات فرش کاهش یافته است عنوان کرد: صادرات فرش به دلیل طرح برگشت ارز حاصل از صادرات از مبادی قانونی انجام نمی‌شود و دلیل این موضوع نیز این است که فروش فرش در بازارهای خارجی زمانبر براست./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر