logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۵:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۲۱۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان:

استفاده از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز کمتر از ۴ درصد است

استفاده-از-آب-شرب-برای-آبیاری-فضاهای-سبز-کمتر-از-۴-درصد-است
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان با اشاره به اینکه آبیاری فضاهای سبز از طریق آب شرب به شدت کاهش یافته است گفت: استفاده از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز کمتر از ۴ درصد است.

محسن قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا در مورد فعالیت شهربازیهای زنجان اظهار کرد: شهربازیها بعد از ساعت 10 شب حق فعالیت ندارند.

وی با بیان اینکه فعالیت شهربازیها براساس ستاد مبارزه با کرونا استان تعیین می‌شوند تصریح کرد: بعد از ساعت 10 شب فعالیت شهربازیها کاملا متوقف می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان با اشاره به اینکه در پارک‌های سطح شهر زنجان نیز بنرهایی تحت عناوینی مانند جلوگیری از تجمعات در فضاهای سبز نصب شده است ابراز کرد: شهرداری در کنترل پارک‌ها به تنهایی نمی‌تواند اقدام موثری انجام دهد اما با این حال یکسری فعالیت‌ها جهت کنترل حضور مردم در پارکها انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: از مردم درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا وارد پیک پنجم نشویم.

قربانی در ادامه با اشاره به  نحوه آبیاری فضاهای سبز زنجان در شرایط کمبود بارندگی عنوان کرد: در سالهای گذشته کمبود آب مورد توجه قرار گرفته بنابراین طرح‌های خود را به سمت طرح های خشک منظر یا همان زری اسکیپ بردیم.

وی با تاکید براینکه زنجان ۶۵۴ هکتار فضای سبز دارد ادامه داد: برای اینکه در آبیاری فضاهای سبز صرفه جویی کنیم آبیاری در شرایط هوایی خنک انجام می‌شود و در برخی از شیفت‌های کاری آبیاری در ساعات شبانه انجام می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد آبیاری‌ فضای سبز از طریق آب خام انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: بیشتر آب مورد نیاز فضاهای سبز از چاه‌ها تامین می‌شود تاکید کرد: کمتر از ۴ درصد فضاهای سبز از آب شرب انجام می‌شود.

قربانی خاطر نشان کرد: استفاده از آب‌های شهری در آبیاری فضاهای سبز بسیار محدود شده است./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر