logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۲۱۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان خبر داد؛

برخورد با دفاتر خدمات‌رسانی که پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند

برخورد-با-دفاتر-خدمات‌رسانی-که-پروتکل‌های-بهداشتی-را-جدی-نمی‌گیرند
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: دفاتر خدماتی که الزامات سلامت محیط کار دفاتر پیشخوان را رعایت نکنند جریمه شده و یا امتیاز منفی می‌گیرند.

حامد سرایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با تاکید بر خطر شیوع موج پنجم ویروس کرونا در استان اظهار کرد: دفاتر خدماتی تاکنون در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اهتمام داشته‌اند.

وی تصریح کرد: بازدیدهای مشترک توسط نمایندگان این اداره کل، دانشگاه علوم پزشکی، و اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب انجام شد و راهنمای الزامات سلامت محیط کار در دفاتر پیشخوان دولت جهت مبارزه با کرونا ویروس به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه بنا شد اطلاع رسانی کامل و گسترده به همه دفاتر جهت رعایت موارد انجام شود ادامه داد: رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مسئولین و کارکنان دفاتر (استفاده از ماسک، عدم ارائه خدمت به مراجعان فاقد ماسک)، عدم خوردن وآشامیدن ،نصب دستگاه ضد عفونی کننده به صورت الکترونیکی یا پدالی در ورودی دفاتر، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در چینش لوازم دفتر و خدمات گیرندگان بایستی مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر کنترل ورودی دفاتر و نوبت دهی حضوری توسط یکی از کارکنان و جلوگیری از ازدحام مقابل دفتر، افزود: جمع آوری تمامی لوازم مشترک مانند خودکار و استامپ و سایر لوازم، تکریم بیش از پیش ارباب رجوع با توجه به شرایط حساس و اختصاص حداقل 40 درصد از فضای دفتر به خدمات گیرندگان از دیگر اقدامات دفاتر در جهت رعایت پروتکل‌ها است.

مدیر کل ICT استان زنجان گفت: دفاتر بایستی همکاری کامل با بازرسان حوزه کرونا داشته باشند و نظافت و ضدعفونی دفاتر به صورت روزانه و در روزهای پر ترافیک به صورت ساعتی انجام دهند تا کنترل انتقال ویروس به حداقل برسد.

وی تاکید کرد: دفاتری که در ایام شیوع ویروس کرونا، به دلیل عدم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی مراکز بهداشت اخطاریه دریافت کنند علاوه بر امکان تعطیلی با حکم قضایی، پرونده آنها به استناد بند 13 ضوابط کمیته استانی رسیدگی به تخلفات دفاتر پیشخوان اقدام خواهد شد.

سرایی گفت: علاوه برآن در نوبت اول، با احتساب 25 امتیاز منفی، منجر به تعلیق 50 درصد از خدمات با تشخیص کمیته کشوری به مدت 3 ماه ،در نوبت دوم با احتساب 50 امتیاز منفی، منجر به تعلیق از کلیه خدمات خواهند شد.

وی بیان کرد: اگر دفاتری به تذکرات توجه نکنند با تشخیص کمیته کشوری به مدت 3 ماه و در نوبت سوم منجر به تعلیق کلیه خدمات به مدت تعیین شده توسط کمیته کشوری محکوم خواهند شد. /ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر