logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۲۱۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اتحادیه صنف تعویض‌روغنی‌های زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

عدم وجود نظارت و مدیریت سبب ایجاد بازار سیاه روغن موتور شده است/ گرانی بیش از حد، کاسبی را کساد کرده است

عدم-وجود-نظارت-و-مدیریت-سبب-ایجاد-بازار-سیاه-روغن-موتور-شده-است-گرانی-بیش-از-حد،-کاسبی-را-کساد-کرده-است
رئیس اتحادیه صنف تعویض‌روغنی‌های زنجان گفت: گرانی بیش از حد و ایجاد بازار سیاه روغن موتور سبب شده تا کاسبی ما به شدت کساد شود و گاهی حتی 4 یا 5 روز متوالی مشتری نداریم.

سعید علی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: به دلیل گرانی بیش از حد تمام کالاها و مواد غذایی که این گرانی به روغن موتور نیز سرایت کرده و سبب ایجاد بازار سیاه و رانت شده، کاسبی ما را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داده و کساد کرده است.

وی با بیان اینکه بنده 31 سال در این صنف هستم و مغازه‌ام نیز تملیکی بوده و مکان آن ثابت است، خاطرنشان کرد: با این وجود گاهی 4 یا 5 روز متوالی مشتری ندارم و زندگی در این اوضاع گرانی بسیار سخت شده است.

علی‌آبادی افزود: در ابتدا که این مغازه را راه انداخته بودم حتی اگر مشتری برای تعویض روغن خودرو هم نبود حداکقل روزانه چند لیتر روغن به صورت متفرقه به فروش می‌رفت اما امروز همان هم وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صنف تعویض‌روغنی‌های زنجان با اشاره به وضعیت کساد و اسفناک اشتغال این صنف گفت: بنده با 31 سال سابقه و تجربه در این صنف متاسفانه وضعیت بسیار بدی را شاهد هستم.

وی با بیان اینکه تمام مشاغل به دلیل شیوع ویروس کرونا تحت تاثیر قرار گرفته و وضعیت خوبی ندارند، اظهار داشت: اما متاسفانه صنف تعویض‌روغنی، قوز بالای قوز شده و وضعیت بسیار بدی را سپری می‌کند.

علی‌آبادی با بیان اینکه عدم مراجعه یا مراجعه دیرهنگام برای تعویض روغن خودرو در این شرایط طبیعی است، افزود: وقتی فردی در این اوضاع نامناسب اقتصادی برای خانواده خودش، یک کیلوگرم گوشت نمی‌تواند بخرد چطور جرات می‌کند روغن خودروی خود را تعویض کند؟!

وی ادامه داد: تعویض روغن موتور و فیلتر روغن برای خودروی پراید  200 هزار تومان هزینه دارد که تامین آن بسیار سخت است

رئیس اتحادیه صنف تعویض‌روغنی‌های زنجان با بیان اینکه اوضاعی شده که خیلی خراب است و کسی به دادمان نمی‌رسد، گفت: علاوه بر اینکه وضع خراب است متاسفانه شهر ما را هم به حال خود رها کرده‌اند و هیچ چیزی مشخص نیست و هیچکدام از مسئولان نیز موضع‌گیری نمی‌کند و نمی‌دانیم دردمان را به چه کسی بگوییم.

وی با بیان اینکه مشکلات صنف خود را به تمام دستگاه‌های مربوطه و حتی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی نیز اعلام کرده‌ام، اظهار داشت: متاسفانه غیر از یک مورد بقیه دستگاه‌ها در این مورد نیز رسیدگی نمی‌کنند و حتی جواب نامه اتحادیه را نیز نمی‌دهند.

علی‌آبادی با بیان اینکه کسی پیگیر مشکلات ما نیست، خاطرنشان کرد: روغنی که قیمت درج‌شده بر روی ان 30 هزار تومان است را به قیمت 42 هزار تومان و آن هم بدون فاکتور به خود ما می‌فروشند و هیچ نظارت و مدیریتی هم وجود ندارد و این در حالی است که صنف نیز باید مقداری سود به روی ان رفته و سپس به مشتری بفروشد.

وی با بیان اینکه همکاران ما را به دلیل گرانفروشی جریمه می‌کنند، تصریح کرد: این در حالی است که هیچ کس با فردی که رانت ایجاد کرده و روغن را انبار می‌کند، کاری ندارد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر