logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۲۱۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

پلیس در مبادی ورودی زنجان مستقر می‌شود

پلیس-در-مبادی-ورودی-زنجان-مستقر-می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: تا کنون قطعی برق به تجهیزات بیمارستانی زنجان آسیب نزده است.

به گزارش موج رسا;پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: در حال حاضر روند بیماری کرونا در استان زنجان در بخش بیماران سرپایی به روال ثابتی رسید و روند افزایشی متوقف شد اما همچنان روال افزایشی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر تعداد بیماران بستری مختصری افزایش دارد اما روند پایدار است، افزود: تجربه ثابت کرده است وقتی بیماری به صورت طغیان با ورژن‌های جدید شروع می‌شود طبیعتا به زنجان نیز می‌رسد اگرچه تلاش می‌کنیم دیرتر به استان رسیده و ارتفاع آن کنترل شود.
این مسئول میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور و به تبع آن استان زنجان را پایین عنوان کرد و افزود: میزان رعایت پروتکل‌ها در استان زنجان ۶۰ درصد است در حالی که ارزیابی میدانی میزان رعایت پروتکل‌ها بین۴۰ تا ۵۰ درصد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان یادآورشد: زنجان جزو استان‌هایی که بیشترین رعایت پروتکل‌ها دارد و ضروری این میزان افزایش یابد.
قزلباش با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان رعایت پروتکل‌ها کاهش یافته و انتظار داریم مردم از دورهمی‌ها و تجمعات دوری کنند، افزود: در حال حاضر شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرم‌دره در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.
وی در خصوص عدم حضور پلیس در مبادی ورودی شهر زنجان با وجود وضعیت نارنجی، یادآورشد: این تذکر به مسئولان داده شده است اگرچه در موج‌های قبلی نیروی انتظامی خوب عمل کرد.
این مسئول با بیان اینکه استاندار زنجان دستورات لازم را داده و فرمانده نیروی انتظامی پیگیر موضوع هستند، افزود: در جلسات هماهنگی لازم انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: هر مرکز ظرفیت تزریق یک هزار دوز واکسن در طول روز را دارد اما ورود واکسن هنوز سرعت لازم را ندارد که امیدواریم از هفته آینده این روند افزایش می‌یابد.
قزلباش یادآورشد: امکان ابتلا به کرونا با تزریق واکسن امکان ندارد چرا که ویروس در واکسیناسیون استفاده نمی‌شود اما ممکن است همزمانی در این زمینه اتفاق بیفتد.
وی در خصوص آسیب برق به تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها نیز گفت: دستگاه‌های الکترونیکی با قطعی برق آسیب می‌بییند اما تا به امروز تلاش کردیم دستگاههای حساس به یو پی اس وصل بوده و جلوی نوسانات برق گرفته شده و در فاصله کوتاهی دستگاه کار کند.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر