logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۲۰۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

مشکلات و حواشی برگزاری کنکور امسال در مجلس بررسی می‌شود

مشکلات-و-حواشی-برگزاری-کنکور-امسال-در-مجلس-بررسی-می‌شود
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم گفت: مشکلات برگزاری کنکور امسال و حواشی آن در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

به گزارش موج رسا; علی کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با اشاره به نارضایتی کنکورهای امسال و خانواده‌هایشان از آزمون کنکور، اظهار کرد: کنکور امسال در شرایط دشوار کرونایی برگزار شد که مشکلاتش خاص بود و همچنین  بار روانی کنکور در سال‌جاری بیشتر از همه ادوار بود؛ بر همین اساس، مشکلات برگزاری کنکور امسال و حواشی آن در مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر مسؤولیت مهم دولت و وزارت علوم برای رفع مشکلات کنکوری‌ها افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید راهکارهای عملی برای خروج از مشکلات جاری در زمینه کنکور را تدوین و ارائه کند.

وی تصریح کرد: خانه ملت با همکاری دولت بسته همپوشان برای کاهش مشکلات فرهنگی و آموزشی مربوط به کنکور را بررسی و تدوین خواهد کرد.

کریمی فیروزجایی تغییر در فرآیند برگزاری کنکور را ضروری دانست و افزود: با حذف کنکور در فرآیند علمی و کارشناسی، مشکلات انبوه خانواده‌های ایرانی و دانشگاه‌ها در این زمینه کاهش خواهد یافت.

این نماینده مجلس با اظهار امیدواری برای حذف کنکور در سال‌های آتی، گفت: با حذف کنکور، دانشگاه‌ها به کانون مهم فعالیت آموزشی در کشور تبدیل می‌شوند.

وی با ابراز اطمینان از پشتیبانی مجلس از کاهش مشکلات ناشی از برگزاری کنکور، افزود: تأثیر کنکور در رشد علمی کشور مورد تردید است.

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کنکور به سد راه توسعه و گسترش علمی کشور و حذف سرمایه‌های نخبگانی و رانت‌خواری مؤسسات آموزشی فعال در این حوزه تبدیل شده است.

کریمی فیروزجایی با تأکید بر نقش موثر دولت در رشد سرمایه‌های علمی گفت: جولان مافیای کنکور با گردش مالی ۸۰ هزار میلیاردی در سال، تحقق عدالت آموزشی در کشور را ناممکن ساخته است و بر همین اساس دولت سیزدهم برای ساماندهی مشکلات اساسی حوزه فرهنگ مسؤولیت کلیدی دارد./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر