logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۲۰۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

500 میلیارد تومان تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود

500-میلیارد-تومان-تسهیلات-مقاوم‌سازی-مسکن-روستایی-در-زنجان-پرداخت-می‌شود
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به افزایش تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی از 50 به 100 میلیون تومان گفت: امسال 500 میلیارد تومان تسهیلات در استان زنجان برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی در نظر گرفته شده است.

به گزارش موج رسا; رضا خواجه‌ای عصر روز سه‌شنبه (15 تیر) در حاشیه افتتاح طرح هادی روستاهای دوسران و لگاهی در شهرستان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان زنجان در اجرای طرح هادی روستایی 4 درصد از میانگین کشوری بالاتر بوده و طبق برنامه‌ریزی امسال طرح هادی حدود 120 روستا اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات خوبی در سال 1400 ابلاغ شده و برنامه داریم که از این محل هم بتوانیم طرح هادی تعداد بیشتری از روستاها را اجراکنیم.

خواجه‌ای با بیان اینکه با سفر معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان زنجان، اعتبارات عمرانی استان 3 برابر افزایش پیدا کرد، افزود: باید تلاش کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن این اعتبارات، جذب شده و پروژه‌هایی که در دست کار داریم را به بهره‌بردارب برسانیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گفت: در سال گذشته این طرح در حدود 4500 واحد مسکن روستایی اجرا و تاکنون 51 هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان مقاوم‌سازی شده و امسال نیز مقاوم‌سازی و بهسازی 5 هزار واحد مسکن روستایی را متعهد شده‌ایم.

وی با بیان اینکه تسهیلات مسکن روستایی از 50 به 100 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و 2 برابر شده است، اظهار داشت: شرایط سهل و آسانی برای اخذ این تسهیلات در نظر گرفته شده و امیدواریم مردم نیز کمک کنند تا بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن، تعداد بیشتری از مسکن‌ها را مقاوم‌سازی کنیم.

خواجه‌ای با بیان اینکه در سال گذشته اجرای 2 هزار واحد مسکن محرومین را داشتیم که تمام این واحدها در یک مدت کوتاهی به بهره‌برداری رسیدند، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌ها کمک زیادی به اشتغالزایی، اقتصاد و معیشت کرده است ضمن اینکه در مسکن محرومین 60 میلیارد تومان بلاعوض پرداخت شد و همین روند اگر ادامه داشته باشد امیدواریم در یک برنامه 4 ساله بتوانیم غالب مسکن‌های روستایی را مقاوم‌سازی کنیم.

این مسئول با بیان اینکه مدت بازپرداخت تسهیلات مسکن روستایی 20 سال است، گفت: 3 سال هم دوره تنفس دارد و با 5 درصد کارمزد پرداخت می‌شود که در هیچ کجای دنیا چنین تسهیلاتی پرداخت نمی‌شود ضمن اینکه مبلغ اقساط این تسهیلات نیز کم بوده و برای تسهیلات 100 میلیون تومانی، ماهانه 720 هزار تومان است.

خواجه‌ای افزود: امسال 500 میلیارد تومان تسهیلات در استان زنجان برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی در نظر گرفته شده که کمک خیلی خوبی است که دولت برای روستاها در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: این مبلغ به صورت مستقیم در اقتصاد، معیشت و اشتغال جوانان و همچنین پویندگی و زنده بودن روستاها دخالت دارد.

خواجه‌ای ابراز کرد: تاکنون در 413  روستا از 705 روستای استان، طرح هادی اجرای شده است.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر