logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۲۰۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود دامی جهادکشاورزی استان زنجان خبر داد؛

افزایش عرضه دام زنده در میادین احشام زنجان به دلیل خشکسالی

افزایش-عرضه-دام-زنده-در-میادین-احشام-زنجان-به-دلیل-خشکسالی
معاون بهبود دامی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به افزایش عرضه دام زنده در میادین احشام در استان زنجان گفت: دامداران به دلیل عدم توانایی تامین خوراک دام‌های خود را در میادین احشام عرضه می‌کنند.

محمدعلی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به خشکسالی امسال و تاثیر آن بر روند تولیدات دامی در استان زنجان اظهار کرد: تغییر شرایط آب و هوایی از زمستان سال گذشته اتفاق افتاده و این موضوع تا به امروز ادامه داشته و شرایط نامناسبی در سراسر کشور و استان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود بارش دام‌های وابسته به مراتع با مشکل مواجه شدند تصریح کرد: برخی از مناطق استان زنجان با 50 تا 60 درصد خشکسالی مواجه هستند.

معاون بهبود دامی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه دام‌های سبک روستایی و عشایری که عمدتا به مراتع وابسته هستند بیش از دام‌های صنعتی با مشکل خوراک مواجه‌اند بیان کرد: افزایش قیمت خوراک دام و علوفه از تاثیرات خشکسالی در استان زنجان است.

وی با بیان اینکه دام‌های مولدی که برای افزایش جمعیت دام‌ها نگهداری می‌شدند توسط دلالان میدان احشام در حال خرید و فروش است عنوان کرد: در حال حاضر عرضه دام در میدان احشام افزایش یافته و این موضوع آینده تولید دام استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

صادقی با اشاره به اینکه این نگرانی وجود دارد که تولید دام در شش ماهه دوم به شدت افت کند ادامه داد: افت جمعیت بر تولید شیر و گوشت قرمز در استان تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه تاثیر این افت تولید سال آینده قابل مشاهده خواهد بود عنوان کرد: برای مقابله با این بحران چندین پیشنهاد در استان زنجان ارائه شده که یکی از این پیشنهادات ارائه تسهیلات به دامداران جهت خرید خوراک است.

معاون بهبود دامی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه تامین نهاده مورد نیاز دامداران از دیگر پیشنهادات ارائه شده است که می‌تواند برای مقابله با این بحران تاثیر گذار باشد گفت: پیشنهادات لازم برای مقابله با بحران خشکسالی به مدیریت بحران استان زنجان و وزارت جهادکشاورزی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز حدود 6 هزار تن خوراک دام بین دامداران استان توزیع شده است افزود: نهاده‌ها در بخش روستایی به صورت کنسانتره تامین و توزیع می‌شود.

صادقی خاطرنشان کرد: توزیع نهاده‌های دامی از طریق اتحادیه‌ها و تشکیل‌های روستایی بین دامداران توزیع می‌شود./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر