logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۲۰۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد؛

افزایش وام ساخت مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان

افزایش-وام-ساخت-مسکن-روستایی-به-۱۰۰-میلیون-تومان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از افزایش وام ساخت مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش موج رسا; رضا خواجه‌ای اظهار کرد: سقف وام بهسازی مسکن روستایی 50 میلیون تومان بود که با پیشنهاد بنیاد مسکن و تصویب هیئت دولت به 100 میلیون تومان افزایش یافت.

خواجه ای افزود: تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد 5 درصد تا سقف 100میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه، اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است، افزود: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث؛ تمرکز سرمایه گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان؛ ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با تاکید بر اینکه، با توجه به اهمیت مقاوم‌سازی منازل روستایی در برابر حوادث طبیعی، تسهیلات بسیار خوب بانکی به صورت قرض الحسنه و بازپرداخت 20ساله در اختیار روستاییان قرار داده که شایسته است روستاییان از این فرصت برای مقاوم‌سازی منازل خود در برابر حوادث طبیعی نهایت بهره را ببرند، یادآور شد: تسهیلات ۱۰۰ میلیونی مذکور تنها وام مسکنی به شمار می آید که ضمانت آن بسیار ساده و به صورت سفته زنجیره ای قابل انجام است.

خواجه ای تصریح کرد: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها واحدهای مسکونی روستایی که از طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی استفاده نموده اند، تا مدت ۱۰ سال بیمه حوادث شده و در صورت خسارت می توانند از بیمه مذکور استفاده کنند.

وی بیان کرد: در سطح استان زنجان 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی شناسایی شده ، که میتوان گفت تاکنون 54درصد از این واحدهای مسکونی روستایی استان معادل 51 هزار واحد در مقابل زلزله مقاوم سازی شده اندکه امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی ، این میزان افزایش یابد.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر