logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۱۹۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور صنایع سازمان صمت استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

۳۲ واحد مولد پلیمری در استان زنجان از سهمیه بورسی استفاده می‌کنند

۳۲-واحد-مولد-پلیمری-در-استان-زنجان-از-سهمیه-بورسی-استفاده-می‌کنند
معاون امور صنایع سازمان صمت استان زنجان با اشاره به مشکلات مواد اولیه واحدهای پلیمری در استان زنجان گفت: ۳۲ واحد مولد پلیمری در استان زنجان از سهمیه بورسی استفاده می‌کنند.

علی کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه در استان زنجان ۳۲ واحد پلیمری از سهمیه بورسی استفاده می‌کنند اظهار کرد: مشکل تامین مواد اولیه این واحدها صرفا در استان زنجان نبوده و همچنین مشکل تعطیلی واحدهای پلیمری استان تنها مواد اولیه نیست.

وی با بیان اینکه سرمایه در گردش، مشکل مدیریتی واحد ها، مشکل فروش در تعطیلی واحد ها تاثیر گذار است بیان کرد: در حال حاضر ۳۲ واحد در استان زنجان که جزو سه دسته کوچک، بزرگ و متوسط از سهمیه بورسی مواد اولیه بهره‌مند هستند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان زنجان عنوان کرد: با عنایت به اینکه تامین مواد اولیه پلیمری توسط واحدهای پتروشیمی و سهمیه‌بندی آنها توسط ابلاغیه‌های وزارت مطبوع انجام می‌شود جهت کنترل میزان تولید و تحویل تولید آن به صنایع زیر دستی سهمیه بندی شده است.

وی تاکید کرد: در مواردی که از مواد ملتهب استفاده می‌کنند حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت پروانه‌ها برای واحدهای تازه تاسیس و برای واحدهایی که در حال فعالیت هستند آمار ۲۴ ماهه تولید اختصاص می‌یابد.

کلانتری ادامه داد: اختصاص مواد اولیه برای واحدهایی که از مواد اولیه غیر ملتهب استفاده می‌کنند تا ۵۰ درصد ظرفیت پروانه مواد اولیه اختصاص می یابد.

وی اظهار داشت: مشکلات مواد اولیه واحدهای پلیمری مشکل ملی است و در سطح کلان مطرح بوده و از طریق دادگستری مراتب به مقام عالی وزارت متبوع اعلام شده است.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان زنجان بیان کرد: واحدها مطابق سهمیه دریافتی از وزارت و متناسب با آن اقدام فعالیت می‌کنند و بدیهی است که ظرفیت تولیدی واحدها متناسب با سهمیه دریافتی خواهد بود و همچنین استعلام واحدها متناسب با فعالیت آنها انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با ساز و کاری که وزارت متبوع جهت کنترل تولید و عرضه خارج از بورس برای واحدهای تولید کننده پتروشیمی قرار داده امکان تبانی برای شرکت‌های پتروشیمی مطرح نیست.

کلانتری گفت: در سال گذشته با اجرای طرح افق و راستی آزمایی واحدهای تولیدکننده اقدامات بسیار خوبی در راستای احقاق حقوق واقعی به تولیدکنندگان واقعی برداشته شده است.

وی در پایان تاکید کرد: در اجرای این طرح با افزایش تولید در طول سال و با اجرای کامل قوانین و مقررات امکان افزایش سهمیه با در نظر گرفتن میانگین متوسط آمار تولید واحدها در یک سال جهت برقراری سهمیه در سال آتی میسر است./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر