logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۱۹۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

جنایت‌های آمریکا علیه ملتها برای نسل جوان تبیین می‌شود

جنایت‌های-آمریکا-علیه-ملتها-برای-نسل-جوان-تبیین-می‌شود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: جنایت‌های هولناک آمریکا در جهان در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی بیشتر به نسل جوان ارائه شده و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تبیین شود.

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند: هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید" که این امر ناشی از خوی استکباری آمریکا است که اجازه نمی‌دهد کشورهای دیگر به اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه امامین انقلاب اسلامی، اندیشمندان و علمای جهان اسلام و آزادی خواهان جهان همواره در مقابل ظلم آمریکا ایستادگی کرده و مستکبر بودن آمریکا را ثابت کرده‌اند، افزود: امام خمینی (ره) به حق لقب شیطان بزرگ را به آمریکا دارد چرا که این کشور همواره با کبر و غرور سایر دولت‌ها و افراد را پایین‌تر از خود می‌داند و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

این مسئول بیان داشت: ظلم‌ها و جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران به ویژه پس از انقلاب اسلامی همواره وجود داشته و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ ظلم، فساد و آدمکشی دریغ نکرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه از ششم تا 12 تیرماه به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است، افزود: اتفاقات مهمی از جمله ترور نافرجام مقام معظم رهبری در ششم تیرماه 1360 از جمله جنایت‌های آمریکا است که به لطف الهی این موضوع محقق نشد.

حجت‌الاسلام ناصر ادامه داد: انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و یاران امام و سید الشهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی از دیگر جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران است که موجب شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفای ایشان شد.

وی با بیان اینکه در هشتم تیرماه سال 1366 بمباران شیمایی منظقه سردشت به عنوان یکی دیگر از جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران ثبت شد، افزود: یازده تیر 1361 نیز آیت‌الله صدوقی نماینده امام و امام جمعه یزد به عنوان چهارمین شهید محراب به شهادت رسید.

این مسئول یادآور شد: 12 تیرماه 1367 هواپیمای ناو مسافربری ایران توسط آمریکا سرنگون و 290 نفر از هموطنان ایرانی به شهادت رسیدند که این جنایت نیز توسط آمریکا انجام شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: نگاهی به اتفاقات ششم تا 12 تیرماه نشان می‌دهد که در جنایت‌های انجام شده  مستقیم و غیر مستقیم آمریکا دست داشته و این هفته فرصت خوبی برای یادآوری جنایت‌های آمریکا به نسل جوان است.

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه آمریکای مدعی حقوق بشر در درون کشور خود ناقض اصلی حقوق بشر است، افزود:  تیراندازی دانشجویان و دانش‌آموزان به روی اساتید و معلمان و  برعکس و کشته شدن سیاه پوستان توسط پلیس آمریکا از نمونه‌های نقض حقوق بشر در این کشور است.

وی تصریح کرد: مدعی حقوق بشر در قبال کشورهای اطراف ایران از جمله مجموعه‌ها، گروه‌ها و گروهک‌های زاییده تفکر آمریکایی و صهیونیستی از جمله داعش و طالبان که مقاصدی چون کشتار و جنایت ندارند، سکوت می‌کند اما وقتی به حق کسی در ایران اعدام می‌‎شود اعلام می‌کند که حقوق بشر زیر پا گذاشته شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حالی که ایران اسلامی به دنبال استفاده از برنامه هسته‌ای صلح آمیز به نفع مردم است، اما آمریکا این موضوع را نیز بر نمی‌تابد و همواره به دنبال اعمال فشار به ایران برای عدم دستیابی به این برنامه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به جنایت‌های آمریکا در کشورهای منطقه خلیج فارس به ویژه یمن در حال حاضر، بیان داشت: روزانه چندین نفر کودک بی‌دفاع معصومانه در این کشور کشته می‌شوند که ضروری است جنایت‌های هولناک آمریکا در جهان در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی بیشتر به نسل جوان ارائه شده و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تبیین شود.

حجت‌الاسلام ناصر بیان داشت: امروز نظام اسلامی به برکت خون شهدا، هدایت‌های مقام معظم رهبری عزتمندانه در برابر استکبار جهانی ایستاده است و اجازه نمی‌دهد حقوق مردم ایران پایمال شود.

وی تصریح کرد: نگاه برخی دولت‌های جمهوری اسلامی به ویژه در هشت سال اخیر نگاه نادرستی به آمریکا بوده و این امر موجب شده تا نگاه نوجوانان و جوانان قدرتمندی آمریکا باشد که باید در این هفته نسبت به بازخوانی جنایت‌های آمریکا بیشتر اقدام شود.

این مسئول تصریح کرد: درهفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در استان زنجان برنامه‌های مختلفی در فضای مجازی برگزار شده است که امشب نیز برنامه محوری در حسینیه اعظم زنجان با سخنرانی آیت‌الله دولابی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر