logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۱۹۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با موج رسا:

دولت سیزدهم باید ارزیابی مجدد و واقع‌بینانه از مشکلات اقتصادی داشته باشد

دولت-سیزدهم-باید-ارزیابی-مجدد-و-واقع‌بینانه-از-مشکلات-اقتصادی-داشته-باشد
کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی باید واقع‌بین باشیم، گفت: دولت سیزدهم باید ارزیابی مجدد از مسائل و مشکلات اقتصادی با اخذ داده‌های واقعی داشته باشد.

حسین محمودی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: اولین اقدام برای دولت منتخب، خروج از فضای انتخاباتی و واقع‌بینی است.

محمودی‌اصل با تاکید  بر اینکه باید واقع‌بینانه به موضوعات و مسائل نگاه شود، گفت: دولت سیزدهم باید ارزیابی مجدد از مسائل و مشکلات اقتصادی با اخذ داده‌های واقعی داشته باشد.

کارشناس مسائل اقتصادی اظهار داشت: تکیه به توامندی داخلی، جلوگیری از خام‌فروشی، ایجاد ارزش افزوده، رسیدن به درآمدهای مالیاتی و رسیدن به تولید و غیره صحیح است اما مساله این است که تمام این اتفاقات زمانبر هستند و اینطور نیست که فکر کنیم به راحتی می‌توان مشکلات را از پیش پای مردم و دولت برداشت.

وی با بیان اینکه واقع‌بینی لازم است، خاطرنشان کرد: دغدغه‌ای که وجود دارد، عدم دید واقعی از مسائل و مهمتر از آن عدم توجه به متغیرهای مختلف در تصمیم‌گیری‌ها است.

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: وقتی بخواهید یک متغیر را بهبود ببخشید در بقیه متغیرها در کوتاه‌مدت، نابه‌سامانی ایجاد می‌شود و متاسفانه این مورد در برنامه‌ها دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با تخصیص ارز 4200 تومانی به مشکلات کنونی رسیدیم، ابراز کرد: بنده اولین مخالف تخصیص ارز 4200 تومانی بودم اما مساله مهم این است که اگر ارز 4200 تومانی را حذف کردیم با چه مکانیزمی می‌خواهیم به اوضاع، سر و سامان دهیم و این واقعاً کار سختی است.

محمودی‌اصل خاطرنشان کرد: البته اینطور نیست که بگوییم اگر ارز 4200 تومانی نبود، وضعیت بهتر می‌شد چرا که به هر حال این‌ها راه‌های نرفته است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر