logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۱۹۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون سازمان نظام مهندسی معدن ایران در گفت‌وگو با موج رسا:

طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌های صنایع معدنی ایران اجرا می‌شود

طرح-جامع-توسعه-پایدار-معادن-و-شرکت‌های-صنایع-معدنی-ایران-اجرا-می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌های صنایع معدنی ایران برای اولین بار در کشور در استان زنجان اجرا می‌شود.

رضا کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: اجرای طرح توسعه پایدار معادن و صنایع معدنی در استان زنجان، برگ زرینی در صنعت معدنداری کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه سیاست‌های تشویقی جهت اجرای این طرح جامع در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بخشودگی بخشی از حقوق دولتی، بخشودگی بخشی از ماده 43 موضوع تخصیص یک درصد از فروش معادن و صنایع معدنی به خسارت‌های احتمالی محیط بومی و رتبه‌بندی معادن و شرکت‌های صنایع معدنی جهت اولویت‌بندی در دریافت خدمات، معافیت‌ها و تسهیلات بانکی از جمله این سیاست‌ها است.

کشاورزی افزود: آموزش، پایش، اصلاح، استانداردسازی، رتبه‌بندی و توسعه معدنکاری و صنایع معدنی در حال حاضر اجتناب‌ناپذیر بوده و اجرای طرح مذکور ضروری است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن استان ایران گفت: طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌های صنایع معدنی ایران به بهره‌برداران و شرکت‌های معدنی کمک می‌کند تا با آموزش، اصلاح رفتار، استانداردسازی، رتبه‌بندی و پایش مستمر به سمت معدنداری پایدار که از اهداف چشم‌انداز معدنی ایران است، حرکت کنند.

مدیر طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌های صنایع معدنی ایران تصریح کرد: آموزش این طرح به معدنداران و شرکت‌های صنایع معدنی و اصلاح عملیات در طول طرح، باعث کاهش تنش بین آن‌ها و محیط زیست و HSE خواهد شد لذا باعث افزایش بهره‌وری، مشارکت سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال پایدار در صنعت معدنی می‌شود.

کشاورزی یادآور شد: سمینار آشنایی با اجرای طرح توسعه پایدار معادن و صنایع معدنی ایران هفته گذشته (2 تیرماه) با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن، سازمان صمت، اداره کل حفاظت محیط زیست و شورای معادن استان زنجان برگزار شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر