logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۱۹۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

مراکز کانون پرورش فکری در سجاس و هیدج ایجاد می‌شود

مراکز-کانون-پرورش-فکری-در-سجاس-و-هیدج-ایجاد-می‌شود
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: ایجاد مراکز کانون در شهرهای سجاس و هیدج و ایجاد کتابرسان سیار در شهر کرسف از برنامه‌های در دست اقدام کانون استان در سال 1400 است.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت‌های بخش مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان اظهار داشت: بخشی از فعالیت‌های مرکز آفرینش ادبی کانون به اعضایی اختصاص دارد که امکان حضور در کلاس‌های ادبی به صورت حضوری را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: این اعضا از طریق مکاتبه با مرکز آفرینش‌های ادبی که در ستاد استان مستقر است در تماس خواهند بود که البته این ارتباط علاوه بر مکاتبه با ایمیل از طریق مراکز (کتابخانه) نیز انجام می‌شود.

نوری در خصوص فعالیت‌های بخش هنری گفت: فعالیت‌های این گروه را مربیان هنری در مراکز اجرا می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان اظهار داشت: مربیان هنری علاوه بر ویژگی‌های عام از قبیل توان برقراری ارتباط، انتقال مفاهیم، خلاقیت و نگاه دقیق دارای ویژگی‌های خاص و تخصصی در رشته‌های مختلف هستند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت هنری، اقدامی هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده است که مربیان هنری از طریق آموزش غیرمستقیم و با هدف کشف و پرورش ذوق زیباشناسی، خلاقیت‌های ذهنی و مهارت‌های عملی در کودکان و نوجوانان با استفاده از آموزش‌های هنری شامل نقاشی، سفالگری، خوشنویسی، فیلمسازی، عکاسی و ساخت پویانمایی با تکیه بر شیوه‌های مرسوم و شناخته‌شده در کانون انجام می‌دهند.

نوری تصریح کرد: ایجاد مراکز کانون در شهرهای سجاس و هیدج و ایجاد کتابرسان سیار در شهر کرسف از برنامه‌های در دست اقدام کانون استان در سال 1400 در مسیر توسعه و موفقیت است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه این کانون دارای 17 مرکز ثابت فرهنگی و هنری در سطح استان است، گفت: مرکز علوم و نجوم استان و مرکز شماره 4 (فراگیر) از مراکز خاص استان به شمار می‌آید.

وی ابراز کرد: مرکز شماره 4 با هدف عدالت‌محوری جهت ارائه خدمات به کودکان با نیازهای ویژه راه‌اندازی شده و مورد استقبال خانواده‌ها است.

نوری خاطرنشان کرد: مرکز علوم و نجوم استان نیز با هدف ترویج و توسعه فعالیت‌های علمی استان به جذب و تربیت نخبگان این حوزه می‌پردازد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به فعالیت یک کتابرسان پُستی در سطح استان علاوه بر کتابرسان‌های سیار گفت: کتابرسان پُستی در روستاهایی که کتابرسان‌ها نمی‌توانند مراجعه کنند، کتاب‌های کودکان و نوجوانان را در داخل پاکت‌هایی گذاشته و ارسال می‌کند که فرد مورد نظر ضمن مطالعه کتاب، خلاصه آن و سایر موارد و تحلیل‌ها را در برگه‌ای نوشته و 2 هفته بعد همراه با کتاب، برگشت می‌دهد.

وی افزود: این کتاب‌ها پس از برگشت در اختیار یک روستای دیگر قرار می‌گیرد و از این طریق، تبادل نظری در مسائل مختلف اتفاق می‌افتد و ارتباطات عاطفی خوبی بین کودکان و نوجوانان روستاهای مختلف استان برقرار می‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر