logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۱۹۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با موج رسا:

آمریکا به دلیل جنایت‌های حقوق بشری باید به پای میز محاکمه کشیده شود

آمریکا-به-دلیل-جنایت‌های-حقوق-بشری-باید-به-پای-میز-محاکمه-کشیده-شود
کارشناس مسائل سیاسی گفت: باید آمریکا به دلیل جنایت‌هایی که در طول تاریخ انجام داده است به پای میز محاکمه کشیده شود

محمد اسماعیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: حقوق بشری که غربی‌ها و آمریکایی‌ها همواره از آن دم می‌زنند عوام فریبی و فریب مردم دنیا بوده و تا کنون هیچ نتیجه‌ای برای مردم جهان نداشته است.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد آمریکایی‌ها در  گوشه گوشه جهان در چند صد سال گذشته نشان می‌دهد که هر جنایت و اتفاقی که در جهان افتاده است غربی‌ها و آمریکایی‌ها مستقیم و غیر مستقیم در آن نقش داشته‌اند.

این مسئول بیان داشت: جنایت‌های آمریکا در جهان سوم به ویژه کشورهای آسیایی و غرب آسیا تمامی نداشته و دخالت‌های آمریکا در این کشورها گسترده است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در چند دهه اخیر میلیون‌ها انسان در اثر جنایت‌های آمریکا در دنیا از بین رفته‌اند، افزود: آمریکا مستقیم و غیر مستقیم در این جنایت‌ها حضور  و دخالت داشته است.

اسماعیلی ادامه داد: حرف آمریکایی‌ها در خصوص حقوق بشر حرف بیجا و غلطی است و این کشور حق دفاع از بشر را ندارد چرا که همه اقداماتش برعلیه بشریت بوده و ادامه دارد.

 وی با اشاره به اینکه آمریکا در مسئله حقوق بشر صداقت و راستی ندارد، گفت: در کشورهای حوزه خلیج فارس تا کنون حتی یک انتخابات نیز برگزار نشده است اما آمریکایی‌ها با همه وجود برای رسیدن به منافع خود از این کشورها دفاع کرده‌اند.

این مسئول یادآور شد: هر فرد آزاده‌ای که در این کشورها بر علیه حکومت حرف زده است سربه نیست شده‌اند که نمونه آن قتل خاشقچی بود و به دلیل حمایت آمریکا از سردمداران عربستان، کوچکترین واکنشی به این موضوع نشان داده نشد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: کشورهایی که سازگاری با آمریکا نداشته و نمی‌خواهند زیر سلطه آمریکا زندگی کنند، آمریکا از همه ابزارها به ویژه  سازمان ملل بر علیه این کشورها استفاده می‌کند.

اسماعیلی با اشاره به جنایت‌های آمریکا بر علیه ملت فلسطین، مردم لبنان و سوریه، ادامه داد: مردم این کشورها به صورت دستجمعی به دلیل جنایت‌های آمریکا شهید می‌شوند اما عکس‌العملی در قبال این جنایت‌ها ارائه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر روز تجهیزات جدیدی علیه مردم بی‌دفاع یمن به کارگیری می‌شود که این اقدامات نشان می‌دهد حقوق بشر مورد ادعای آمریکا فریب کارانه بوده و هیچ‌گونه صداقت و راستی در آن وجود ندارد.

این مسئول بیان داشت: باید آمریکا به دلیل جنایت‌هایی که در طول تاریخ انجام داده است به پای میز محاکمه کشیده شود اما این امر به این دلیل که همه نهادهای بین‌المللی زیر نظر آمریکایی‌ها هستند، اتفاق نیفتاده است و این کشور هر جور مایل هستند با مردم دنیا بر خورد می‌کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر