logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۱۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وزیر صنعت:

برخی واحدهای تولیدی با کمبود نقدیگی مواجه هستند

برخی-واحدهای-تولیدی-با-کمبود-نقدیگی-مواجه-هستند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به رشد هزینه‌ها و افزایش نرخ ارز برخی واحدهای تولیدی با کمبود نقدیگی مواجه هستند.

به گزارش موج رسا; محمدرضا نعمت‌زاده عصر امروز در حاشیه افتتاح طرح توسعه شرکت عایق‌های الکتریکی پارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واحدهای تولید زنجان شاداب بوده و به فعالیت خود خوب ادامه می‌دهند، اظهار کرد: وضعیت واحدهای تولیدی استان زنجان خوب است و این نشاط و سرحالی در این واحدها لمس می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های جدیدی ظرف چند سال اخیر آغاز شده و امروزه شاهد تولید آنها هستیم، ابراز کرد: پروژه‌های بزرگی مانند کاغذسازی با ظرفیت 220 هزار تن ظرف دو سال آغاز به کار کرده و امروز در حال تولید بوده و کالاهای خود را صادر می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در حال حاضر توسعه واحدهای نساجی را در استان زنجان شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای تولیدی با مشکلات مالی مواجه هستند که نظام بانکی و سایر دستگاه‌ها برای برطرف شدن این مشکلات تلاش می‌کنند.

نعمت‌زاده با بیان اینکه استان زنجان با اشاره به ظرفیت‌های حوزه برق و آی استان زنجان گفت: ظرفیت‌های خوبی در استان زنجان برای برق و الکترونیک ایجاد شده و باید توسعه پیدا کند و در این کارخانه عایق‌های ترانسفورماتور برای نخستین بار در کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که می‌تواند اشتغال خوب و فناورانه ایجاد کند بخش صنعت است، افزود: با رشد صنعت به طور یقین مشکل بیکاری در استان زنجان حل خواهدد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر کمک مسئولان به سرمایه‌گذران اظهار داشت: مسئولان استان باید به در حوزه‌های مختلف از جمله صدور مجوزها و تأمین زیرساخت‌ها کمک حال سرمایه‌گذاران باشند.

نعمت‌زاده با بیان اینکه یش از طرح‌های جدید، طرح‌های توسعه‌ای در کشور وجود دارد، عنوان کرد: این موضوع سبب افزایش سرعت تولید می‌شود و افزایش طرح‌های توسعه نوید آن را می‌دهد که صادرات واحد تولیدی بیشتر می‌شود.

وی با ابراز اینکه برخی موانع مقرراتی بین دستگاه‌های مختلف سبب خستگی سرمایه‌گذاران می‌شود، گفت: برخی قوانین نیاز به بازنگری دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با توجه به رشد هزینه‌ها و افزایش نرخ ارز برخی واحدهای تولیدی با کمبود نقدیگی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی برای ورود به بازارهای صادراتی به مشوقهایی نیاز دارند که سال گذشته مشوق‌هایی به تصویب رسید اما به دلیل کمبود منابع مالی نتوانستیم از آنها استفاده کنیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر