logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۱۹۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد؛

احتمال درگیری زنجان با ویروس دلتا در هفته‌های آینده

احتمال-درگیری-زنجان-با-ویروس-دلتا-در-هفته‌های-آینده
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: احتمال درگیری زنجان با ویروس دلتا در هفته‌های آینده، به دلیل همه گیری آن در کشور وجود دارد.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی های بیماری دلتا، اظهار داشت: در مراحل اولیه در زمینه تشخیص نوع ویروس اقدام می‌شود که در حال حاضر بیشترین شهرهای کشور با کرونای دلتای مواجه هستند و در هفته‌های آینده شاهد افزایش ویروس هندی و انگلیسی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان زنجان تعداد بیماران سرپایی با مختصر افزایش روبرو بوده و بیماران بستری در دو هفته گذشته در یک رنج ثابت قرار گرفته و امیدواریم روند صعودی نباشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری مردم روند موجود متوقف و به سمت روند نزولی پیش برویم اما تجربه نشان می‌دهد وقتی موجی در کشور آغاز می‌شود در همه شهرها امکان انتقال است اگر چه امکان مدیریت و کاهش دامنه بیماری وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان تصریح کرد: درصد مشخصی برای میزان بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی در استان وجود ندارد اما قسمت عمده‌ای از بیماران کرونایی ویروس هندی با ویژگی‌های خاص است که بیماری زایی و واگیری بیشتری دارد و احتمال می‌رود که درگیر نوع هندی نیز شویم.

قزلباش ادامه داد: واکسن کرونا مثل همه واکسن‌های استفاده شده از کودکی تا کنون است و علائم شایع آن کوفتگی، سرماخوردگی، درد و متورم شدن محل تزریق است که نیازمند مراقبت جدی نیست اما اگر تشدید شود باید به پزشک مراجعه شود.

وی افزود: از نظر تغذیه و سبک زندگی در قبل و بعد از تزریق واکسن تغییری نیاز نیست اما در صورت ادامه دار بودن علائم باید به پزشک مراجعه شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیماران دارای بیماری زمینه‌ای و مزمن حتما باید بیماری خود را کنترل کنند تا دچار مشکلات اساسی نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در خصوص عادی انگاری ویروس کرونا توسط مسئولان، گفت: مقابله با بیماری کرونا کار تیمی است و باید مردم و مسئولان با هم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کرده و همگان ملزم به اجرای دستورالعمل‌ها باشند.

قزلبش بر ضرورت ساماندهی روابط اجتماعی برای کاهش و کنترل بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: دور همی‌ها، مسافرت‌هاو شرکت در مراسم‌های پر جمعیت نقش بسیار پررنگی در انتشار ویروس کرونا دارند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر