logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۱۹۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس ستاد اجرایی فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان کشور خبرداد

فعالیت ۳۰۰۰۰ پایگاه اوقات فراغت تابستانی در کشور

فعالیت-۳۰۰۰۰-پایگاه-اوقات-فراغت-تابستانی-در-کشور
رئیس ستاد اجرایی فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان سراسر کشور گفت: در تابستان امسال، 30 هزار پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزان در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش موج رسا; حسن مظفری امروز در جلسه ستاد اجرایی فعالیت‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: در سطح ملی و استان اقداماتی مطلوبی برای برگزاری فعالیت‌های تابستانی انجام شده است و از امروز در کشور اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰ هزار پایگاه اوقات فراغت در کشور در تابستان سال جاری، گفت: بیش از یک میلیون دانش‌آموز تا کنون در این برنامه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس ستاد اجرایی فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان سراسر کشور از تشکیل کارگروه‌های استانی اوقات فراغت تابستان خبرداد و گفت: دانش‌آموزان برای حضور در برنامه‌های اوقات فراغت جذب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در استان زنجان نیز 85 پایگاه اوقات فراغت راه‌اندازی شده است که 77 هزار و ۵۴۷ دانش‌آموز از این فعالیت‌ها بهره‌مند می‌شوند.

مظفری یادآور شد: برنامه‌های تابستانی در محورهای ۵گانه تا 31 مرداد ماه سال جاری در کشور اجرایی می‌شود.

"آیت‌الله شیخ علی خاتمی" نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه این جلسه با تقدیر از آغاز فعالیت‌های تابستانی در کشور، اظهارداشت: آموزش و پرورش بستر تربیت دانش‌آموزان در کشور است که برنامه‌های مختلف فرهنگی و پرورشی را اجرایی می‌کند.

وی ادامه داد: 3 گروه خانواده، حکومت و مدرسه در تربیت فرزندان نقش اساسی دارند که نقش آموزش و پرورش پررنگتر است.

این مسئول بیان داشت: همه تلاش پدر و مادر تربیت فرزندان سالم و صالح است و حکومت‌ها و آموزش و پرورش نیز با بودجه‌های کلان  در تربیت دانش‎آموزان تاثیرگذار هستند که باید این سئوال را مطرح کرد که خروجی‌ها کدام بخش قابل قبول است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه خانواده‌ها، حکومت‌ها و آموزش و پرورش از خروجی راضی نیستند، ادامه داد: این مسئله باید به عنوان دغدغه مورد توجه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ادامه داد: در کشور ما بیشتر به آموزش اهمیت داده‌ایم تا پرورش که باید در خصوص این مسئله نیز برنامه ریزی مناسبی انجام شود که اوقات فراغت دانش‌آموزان می‌تواند یکی از زمینه‌های توجه به امور پرورشی باشد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: زنجان پایتخت شور و شعور حسینی و تقدیم بیش از 3 هزار و 500 شهید دارای ظرفیت‌های مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در ایام شیوع بیماری کرونا برخی از معلمان زنجانی با حضور در مناطق محروم به دانش‌آموزان خدمات لازم را ارائه کردند که باید قدر دان این زحمات بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر